yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آپشن های پژو 407

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "لوازم یدکی 407" با ما همراه باشید. این خودرو را می توان به عنوان یک سدان معرفی کرد که در سال 2003 برای پر کردن جای خالی پژو 406 روی کار آمد و به عنوان جایگزین آن در بازار عرضه شد. این خودرو تا سال 2010 نیز جزء تولیذی های ایران خودرو بود اما بعد از خط تولید این شرکت کنار رفت و جای خود را به خودرو هایی چون 2008 داد. برای خرید لوازم یدکی پژو 407 به سایت ما یعنی یدک یار سر بزنید.

ویژگی های فنی خودرو پژو 407

برای "خرید لوازم یدکی 407" شما می توانید به سایت یدک یار سر بزنید. چرخ های جلو این خودرو از نوع خاصی از سیستم تعلیق دوتایی استفاده می کند. اتومبیل هایی با اندازه متوسط ​​مانند هوندا آکورد مزدا 6 و بسیاری دیگر از اتومبیل های مسابقه ای دارای این سیستم تعلیق چرخ جلو می باشند. این سیستم تعلیق چرخ جلو را از بسیاری از همکلاسی ها متمایز می کند.

خرید و "فروش لوازم یدکی 407" در بازار موجود است و باید با کمی دقت قطعه مورد نظر را خریداری بکنید. سیستم برق و شبکه مولتی پلکس پژو 407 (peugeot 407) مشابه پژو 206 طراحی شده است. قطعه ای انتقال برق را به قسمتهای دیگر مدیریت می کند. SI این خودرو مدل CROSS RANGE است. این بدان معنی است که هنگام کار با دستگاه تشخیصی بر روی این اتومبیل، باید نوع CROSS RANGE در منوی انتخاب نوع SI انتخاب شود.

پژو 407

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "قیمت لوازم یدکی 407" به سایت یدک یار سر بزنید. پژو 407 در سال 2004 و 2005 توسط مسابقه آواز یوروویژن دو بار سقوط کرد. در سال 2004، نسخه سدان پنج از پنج ستاره برای سرنشینان، چهار از هر پنج ستاره برای کودکان و دو ستاره از چهار ستاره برای عابران پیاده دریافت کرد. همچنین در تست 2005 پژو 407 کوپه، این خودرو توانست نمره کسب شده توسط نسخه سدان را بازتولید کند.

طراحی ظاهری پژو 407

ظاهر خودرویی با طراحی کلی و بدون نقص عمده ممکن است از نظر جزئیات غیرمعمول به نظر برسد اما این عدم هدایت پس از مدتی نوآوری در ذهن بیننده خواهد بود. همه محصولات اول پژو را فراموش نکنید. تصور می شد این مقدمه نادر است، اما خیلی زود در قلب مردم سرایت کرد و به دلیل زیبایی ظاهری طرفداران زیادی در ژاپن پیدا کرد. چراغ های جلو کشیده مانند سایر محصولات پژو است و از ویژگی خاص و اصیل بودن 407 برخوردار است. ستون های جلوی شیب بسیار تندی دارند و شیشه جلو اتومبیل آنقدر بزرگ است که راننده از دید بسیار خوبی برخوردار است، اما ستون ها کمی متفاوت هستند. آن طبیعی است. در قسمت عقب خودرو با ستون های بسیار کم اما پهن روبرو هستیم که دید سرنشینان عقب و رانندگان را مختل نمی کند.

پژو 407

به دلایل زیادی، 407 دارای هندلینگ و سواری عالی است. راننده همچنین می تواندماشین را با سرعت بسیار بالایی کاملا کنترل کند و پس از چند دقیقه رانندگی، هر راننده جرات انجام کارهای سنگین را دارد. سیستم ESP عالی خودرو همچنین می تواند خودرو را تا حدی وادار به انجام کارهای خطرناک کند، اما هنگامی که خطر در عرض چند ثانیه جدی شد، سیستم از طریق کنترل ترمز جداگانه ماشین را به مسیر بازمی گرداند. ترمز AS خودرو همچنین دارای سیستم توزیع هوشمند قدرت ترمز و سیستم کمک ترمز اضطراری است. کل سیستم ترمز توسط آخرین نسخه از کنترلر بوش آلمان مدیریت می شود.

پژو 407 در حال حاضر فقط در مدل های قدیمی به فروش می رسد. پژو 407 را باید یک خودروی برتر دانست و در صورت مدیریت صحیح، ممکن است به محصولی موفق در بازار چین تبدیل شود. اما در حال حاضر بازار خوبی برای فروش نیست و خدمات پس از فروش خوبی را ارائه نمی دهد. برای خرید خودرو در این بازه قیمت می توانید روی مزدا 3، رنو مگان، نیسان ماکسیما و سراتو سپیلی کار کنید.

با توجه به آمار ارائه شده، حدود 1700 دستگاه از این خودرو به کشور وارد شده که از این تعداد حدود 1500 دستگاه توسط ایران خودرو و مابقی وارد شده است. با توجه به اینکه در شرایط فعلی بازار آزاد مملو از خودروهای چینی است، در واقع این خودرو ها اکثرا کار کرده هستند و بصورت کاملا نو و صفر در بازار موجود نیستند.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

درباره میل موجگیر

"میل موجگیر" که به عنوان تثبیت کننده ها، میله های نوسان، و میله های ضد غلتک شناخته می شوند و در فارسی به عنوان برقگیر نیز شناخته می شوند، برای حفظ تعادل و جلوگیری از چرخش چپ خودروها استفاده می شوند. میل موجگیر (anti-roll bar) ساخته شده از فولاد است و در هر دو انتهای آن بوته هایی قرار دارد که اغلب در محوری بین دو چرخ قرار دارند. به این ترتیب می توان گفت که شافت تعادل یا برقگیر هر دو انتهای چرخ را به هم متصل می کند. شافت تعادل نیز با استفاده از دو اتصال محوری یا چرخش های یکسان در دو طرف به شاسی متصل می شود. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "میل موجگیر چیست؟" با ما همراه باشید.

کاربرد میل موجگیر چیست؟

ما در این مقاله برای شما اطلاعاتی درمورد "میل موجگیر چکار میکند؟" قرار داده ایم. وظیفه اصلی راهنمای موج جلوگیری از غلتیدن ماشین به سمت چپ و گردش به چپ است. وقتی ماشین شما دست انداز می شود، یکی از لاستیک ها بالاتر یا پایین تر از لاستیک دیگر قرار می گیرد که باعث چرخش آن در اطراف محور طولی می شود. به این رول یا گردش به چپ می گویند.

یکی از سوال های متداول در مورد این قطعه این است که میل موجگیر چیست؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید. در صورت چرخش خودرو به سمت چپ، برقگیر با چرخاندن خود و انتقال نیرو به لاستیک ها و سیستم تعلیق مجاور از چرخش خودرو به سمت چپ جلوگیری می کند.

در نتیجه می توان گفت که تمایل به تعادل باعث می شود سرنشینان خودرو احساس راحتی کنند و بدن آنها مکانیزمی برای مقاومت در برابر این حرکات ندارد و حرکت عمودی خودرو می تواند تا حدی از ستون فقرات عبور کند.

میل موجگیر

در واقع کارکرد این  قطعه در اتومبیل کنترل تعادل و جلوگیری از غلتیدن ماشین یا چرخش به چپ هنگام پیچ و خم و حتی رانندگی در مناطق ناهموار است. شافت تعادل نوعی فنر است که بین دو طبقه در زیر اتومبیل قرار می گیرد. به طور معمول، هنگامی که اتومبیل به یک جهت می چرخد ​​، ضمیر ناخودآگاه موجود در کابین به سمت بیرون حرکت می کند و این کشش طبقات پایین را نیز به سمت خارج حرکت می دهد. در این زمان، پرتو تعادل پیچ می خورد و در برابر این پیچش مقاومت می کند. بنابراین، این حرکت می تواند سیستم تعلیق را کنترل کرده و انحراف خودرو را هنگام بای پس کاهش دهد. تعادل همچنین هنگام قرار گرفتن چرخ ها در چاله ها و دست اندازها به حفظ تعادل خودرو کمک می کند. برخی از اتومبیل ها دارای شافت موج دار یا شافت تعادل در محور عقب خودرو هستند و کاربرد و عملکرد آن مانند شافت تعادل در محور جلو است.

نجوه کار میل موجگیر

میله تعادل هنگام اتصال فنرهای راست و چپ می تواند عملکردهای فردی و مستقل این فنرها را کاهش دهد. سیستم تعلیق وظیفه نگه داشتن لاستیک ها در سطح جاده یا مسیر را دارد و سیستم تعلیق مستقل به هر چرخ اجازه می دهد تا به طور جداگانه با سطح جاده و موقعیت خود در جاده همسو شود. طبق این تعاریف، در بعضی موارد ممکن است چرخ از یک طرف بلند شود و چرخ از طرف دیگر بیفتد. در این حالت، اگر دو چرخ به یکدیگر متصل شده و به یکدیگر متصل باشند، ممکن است یکی از چرخ ها کاملاً روی سطح جاده قرار نگیرد. به همین دلیل، سفتی شافت بالانس در پیچ های محکم می تواند یکی از چرخ ها را کاملاً از زمین بلند کند.

یک شافت بالانسر استاندارد می تواند چرخ کنترل نشده را به پایین به سمت زمین سوق دهد، در حالی که در جهت دیگر چرخ رو به داخل را به سمت بالا می کشد تا فشار بر روی فنر کاهش یابد. اما اگر تعادل بسیار محکم باشد، اعمال یک نیروی رو به بالا به چرخ داخلی می تواند فشار وارد شده به فنر را افزایش دهد و در نهایت باعث بلند شدن چرخ از زمین شود.

میل موجگیر

میل موجگیر  در کجا تعبیه می شود؟

یک میله ضد غلتک غالباً به قسمت زیرین سرپوش اتومبیل متصل می شود و فنرهای دو طرف خودرو را به هم متصل می کند. البته ممکن است محل برقگیر از وسیله نقلیه به وسیله دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، در وسایل نقلیه دارای سیستم تعلیق، میله در زیر بازوها نصب می شود.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

مشخصات ماشین سایپا شاهین

ما در این مقاله به بررسی سایپا شاهین پرداخته ایم. این خودرو یک نمونه ی نو پا و تازه از شرکت "سایپا" می باشد که طبق گفته ها در سال 1999 به بازار عرضه می شود. با این حال، این خودرو برای اولین بار در سال 1997 معرفی شد و اولین مدل های این خودرو در سال 1998 توزیع شد. اما مشکلاتی وجود دارد که سایپا شاهین هنوز رنگ جاده را ندیده است. در ابتدا مهندسان سایپا این خودرو را "رهام" معرفی کردند اما پس از مشاوره های مختلف برای حمایت از این خودرو به سایپا شاهین تغییر نام داد.

این خودروی زیبا و لوکس بر روی پلتفرم SP100 طراحی و تولید شده‌ است و لازم به ذکر است که این پلتفرم پایه و اساس خودروهای بعدی سایپا خواهد بود و قرار است خودروهای کراس‌اوور کامپکت، هاچ‎‌بک و سدان همگی بر اساس این پلتفرم ساخته شوند. هرچند که نمی‌توان ردپای "شاهین" ایرانی را در (Saipa Shahin) یافت، اما می‌توان آن را یکی از زیباترین و متناسب‌ترین خودروهای تولید سایپا دانست. در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک همه آنچه که باید درباره مشخصات فنی و آپشن‌های این خودرو بدانید را در اختیار شما می‌گذاریم تا با چشمانی باز به‌سراغ این خودرو بروید.

سایپا شاهین

مشخصات فنی شاهین

اگرچه طبق گفته ها این خودرو از موتور استفاده می کرد، اما مشکلاتی که در روند تولید این موتور بوجود آمد طرفداران طراحان Sipa را با استفاده از توربوشارژ M15-TC متعجب کرد. البته این غافلگیری به همین جا ختم نمی شود، زیرا خریداران انتظار داشتند که M16 rilliance یک موتور تنفس طبیعی باشد. این جایگزینی برای ایجاد قدرت بیشتر برای موتور در نظر گرفته شده بود، اما هنوز هم با توجه به وزن خودرو، موتور ماشین شاهین را نمی توان مفید دانست تا آن را به تجربه خوبی از سرعت و شتاب تبدیل کند.

با این وجود قلب تپنده فعلی این خودرو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور با استفاده از 4 اسب بخار و 8 سوپاپ است. نیرو و گشتاور تولید شده توسط این موتور از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. البته به دلیل در دسترس نبودن این خودرو امکان ارائه اطلاعات دقیق در مورد مشخصات فنی و گزینه های آن وجود ندارد.

سایپا شاهین

امکانات رفاهی شاهین سایپا

از آنجا که این خودرو از موتورهای تیبا و ساینا استفاده می کند، در حال حاضر در هر 100 کیلومتر 8 لیتر سوخت مصرف می کند کارشناسان پیش بینی می کنند مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 10 لیتر باشد. با توجه به مخزن سوخت 47 لیتری، این موضوع کمی زیاد به نظر می رسد ؛ علاوه بر این، سازگاری موتور سایپا شاهین با بنزین یورو 5 شما را مجبور به استفاده از بنزین فوق العاده خواهد کرد. البته این خبر بدی نیست که نشان می دهد سرانجام خودروسازان داخلی شروع به در نظر گرفتن عوامل محیطی در اتومبیل های خود کرده و شروع به تولید خودروهای پاک می کنند. اولین مدل های Sepa Sahin به گیربکس دستی مجهز خواهند شد، اما انتظار می رود جعبه دنده اتوماتیک با جعبه دنده 6 سرعته نیز در سال 1400 تولید و عرضه شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت هنوز امکان پذیر نیست اما به لطف موتور توربوشارژ، طبق گزارشات، شاهین حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را برای شما فراهم می کند.

فهست گزینه ها و مشخصات فنی شاهین در حال حاضر شامل صفحه لمسی 7 اینچی، سیستم ورودی بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی و تاشو، چراغ های روشنایی روز (نور روز)، تنظیم خودکار چراغ های جلو نیز شامل می شود . سیستم صوتی را از طریق کلیدهای کنترل روی فرمان، با نور محیط (اتولیت)، سانروف، دوربین و سنسورهای دنده عقب برای کمک به گلگیرهای پارک، جلو و عقب برای افزایش مساحت راننده در محیط های کم نور کنترل کنید. کنترل فشار چرخ و تایر. اگرچه ساینا شاهین ویژگی های بیشتری نسبت به سایر محصولات این شرکت مانند ساینا و تیبا دارد، اما چنین لیستی برای خودرویی که قرار است در آستانه قرن جدید در خیابان های ایران حرکت کند تقریباً ناامیدکننده به نظر می رسد. حتی وقتی این اتومبیل را به عنوان یکی از آپشن ترین خودروهای خود ارائه می دهد و قصد دارد راحتی بیشتری را برای سرنشینان خود فراهم کند، جالب تر می شود.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

مشخصات پژو 407

"پژو 407" یک سدان خانوادگی فرانسوی است که در سال 2003 به عنوان جایگزینی برای پژو 406 معرفی شد. 407 تا سال 2010 روی خط تولید پژو بود و در سال 2008 وارد بازار ایران شد. اما به دلیل محبوبیت کم در ایران و توقف تولید در فرانسه، ایران خودرو که مسئولیت تهیه آن را بر عهده داشت، پژو 407 را از سبد محصولات خود خارج کرد. برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "مشخصات پژو 407" با ما همراه باشید.

ما در این مقاله برای شما اطلاعاتی درمورد "آپشن های پژو 407" قرار داده ایم. پژو 407 یک خودروی خانوادگی است که در یک رویداد در سال 2003 در پاریس راه اندازی شد و پژو تولید آن را تا سال 2010 ادامه داده است. در حقیقت، پژو 407 (peugeot 407) جانشین پژو 406 (یکی از موفق ترین اتومبیل های تاریخ پژو) است. پژو 406 بین سالهای 1995 و 2004 تولید شد و بعداً پژو 407 جایگزین شد. پژو 406 خود جایگزین پژو 405 شد و به یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ پژو تبدیل شد. موفقیت پژو را بیشتر می توان به ظاهر اتومبیل در سری فیلم های تاکسی دانست که محبوبیت آن را افزایش داده است. 406 در ایران تولید نمی شود، ایرانیان خودرو تصمیم گرفت پژو Pals را در کشور ما تولید کند که هیچ تفاوتی با نمونه های فرانسوی ندارد. شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی درمورد "بررسی پژو 407" نیز بدست خواهید آورد.

پژو 407

پژو 407 به جای 406 وارد بازار شد. من هرگز نمی توانم موفقیت برادرم را تکرار کنم. البته تعداد نسخه های 407 نسخه در این سال ها نزدیک به 850،000 نسخه است، اما در مقایسه با 406 مورد، هنوز مسیری طولانی در پیش است. پژو 407 در سال 2008 از ایران خودرو وارد بازار ایران شد و به دلایل مختلف شرایط نامساعدی را تجربه کرد. 407 در نسخه های سدان، کوپه و واگن در بازار جهانی موجود است اما در ایران فقط در مدل های سدان موجود است. در مقایسه با 406، 407 طراحی کاملاً جدیدی دارد و به خصوص در نمای عقب کاملاً شبیه سایر محصولات پژو نیست.

نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ با چراغ های مه شکن دارد. چراغ های بزرگی نیز در کناره های کاپوت دیده می شوند که یک آرم بزرگ پژو در مرکز کاپوت دارد. طراحی کابین پژو 407 بسیار ساده است و مهندسان پژو وقت زیادی را صرف این قسمت نکردند. اجزای داشبورد و فرمان بسیار صاف و یکپارچه هستند و فقط چند کلید کنترل روی کنسول مرکزی دیده می شود. صندلی های پژو 407 از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و کیفیت سواری مناسبی را بدست خواهید آورد.

پژو 407

از امکانات و امکانات رفاهی پژو 407 می توان به 6 کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری ترمز AS-EA-EF-REF-ESP-ASR، دستگاه ضد سرقت، سیستم صوتی 10 بلندگو، دستگاه تنظیم صندلی برقی راننده، سانروف، سیستم کنترل کروز و باران اشاره کرد.

پژو 407 موتورهای متنوعی را در بازار جهانی عرضه می کند اما کوردرو ایرانی فقط یک مدل را در بازار چین عرضه کرده است. این مدل به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز است که قادر به تولید 141 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

پژو 407 در حال حاضر فقط در مدل های قدیمی به فروش می رسد. پژو 407 باید به عنوان یک ماشین با کیفیت شناخته شود، اگر به درستی مدیریت شود، ممکن است به یک محصول موفق در بازار چین تبدیل شود. اما در حال حاضر نه بازار خوبی برای خرید و فروش دارد و نه خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه می دهد. برای خرید خودرو در این بازه قیمت می توانید مزدا 3، رنو مگان، نیسان ماکسیما و سراتو سپه کار کرده را در نظر بگیرید.

البته اگر اکنون می خواهید از این نوع و محدوده قیمت خودرو خریداری کنید، می توانید سراتو سایپا را نیز در نظر بگیرید.

407 مجهز، از نظر فنی به روز و راحت برای سوار شدن است. اما به دلیل سیاست نادرست ایران خودرو در زمینه قیمت گذاری و عرضه این خودرو، 407 نتوانست جایگاه واقعی خود را در بازار ایران پیدا کند و پس از مدتی فروش و عرضه آن توسط ایران خودرو متوقف شده است.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

درباره کمپرسور کولر

"کمپرسور" کولر گازی اجزای موجود در سیستم است که دما و فشار مبرد بخار را که از سیم پیچ اواپراتور خارج می شود ، افزایش می دهد. ما در این مقاله کمپرسور چیست؟ را مورد بررسی قرار داده ایم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مهم این است که کمپرسور (comperssor) فشار مبرد بخار را افزایش می دهد به طوری که باعث ایجاد اختلاف فشار می شود ، برای فشار دادن مبرد نیاز به اختلاف فشار است. مایعات فشار قوی به سمت مایع فشار کمتری جریان دارند. در واقع آنچه اتفاق می افتد این است که کمپرسور فشار خون مبرد را افزایش می دهد تا مبرد به مبرد فشار کمتری در سیم پیچ اواپراتور جریان یابد.

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کمپرسور چیست؟" با ما همراه باشید. کمپرسور فشار را افزایش می دهد همچنین باعث افزایش دما می شود. جهت انتقال گرما از ماده ای با درجه حرارت بالاتر به ماده با درجه حرارت پایین است ، درجه حرارت پایین در سیم پیچ اواپراتور و گرمتر در کمپرسور و کندانسور است.

کمپرسور کولر

"کمپرسور کولر چکار میکند؟" یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار داده ایم. دمای فریون در حال افزایش بسیار مهم است ، زیرا مبرد آنقدر گرم می شود که هوای گرم بیرون حتی در تابستان که می تواند تا 120 درجه باشد سردتر خواهد بود! هوای خنک شده در خارج باعث می شود که گرما در مبرد هنگام عبور از سیم پیچ های کندانسور به آن منتقل شود. شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "انواع کمپرسور" بدست می آورید. گرمای مبرد در اصل از گرمای داخل خانه در سیم پیچ اواپراتور منتقل می شد. مهم این است که کمپرسور دما را افزایش دهد تا بتواند گرما را از داخل خانه به کندانسور منتقل کند.

کمپرسورهای تهویه هوا و پمپ گرمایی به عنوان کمپرسور بخار شناخته می شوند زیرا قرار نیست هیچ مایع داشته باشند و مایعات سیال قابل فشردگی نیستند. هر مایعی که ممکن است وارد کمپرسور شود منجر به کاهش کارایی و ظرفیت می شود و به طور معمول باعث آسیب مکانیکی به اجزای داخلی کمپرسور می شود.

کمپرسور رفت و برگشت چگونه کار می کند

یک کمپرسور رفت و برگشتی برای فشرده سازی مبرد از پیستون ، سیلندر و شیر استفاده می کند. پیستون در سیلندر به عقب و جلو حرکت می کند. متقابل فقط به معنی رفت و برگشت است. اندازه و ظرفیت کمپرسورهای رفت و برگشتی بسته به نیاز سیستم متفاوت است.

کمپرسور یک نقطه تقسیم بین دو طرف فشار زیاد و پایین سیستم است و اجزایی مانند دریچه های مکش و تخلیه را در خود جای داده است. اواپراتور در سمت فشار کم و کمپرسور و کندانسور در سمت فشار بالا قرار دارند. شیر مکش کمپرسور را از طریق خط مکش که ماده مبرد را به داخل کمپرسور حمل می کند ، به سمت فشار کم سیستم متصل می کند. شیر تخلیه کمپرسور را از طریق خط تخلیه که مبرد را پس از فشرده شدن حمل می کند ، به سمت فشار زیاد سیستم متصل می کند. دریچه های مکش و تخلیه بسته به اختلاف فشار آنها باز و بسته می شوند و اجازه می دهند مبرد بخار در لحظه مناسب وارد محفظه فشرده سازی شود و از آن خارج شود.

کمپرسور کولر

فرآیند کمپرسور رفت و برگشتی

خوب شروع به توصیف روند کمپرسور می کنید وقتی که پیستون در بالاترین موقعیت ممکن در داخل سیلندر قرار دارد. موقعیت به عنوان مرکز مرده عالی شناخته می شود. در مرکز مرده بالا شیرهای مکش و تخلیه در حالت بسته هستند و مبرد در محفظه فشرده سازی برابر با فشار تخلیه است.

انبساط مجدد: موتور کمپرسور شروع به چرخش می کند و پیستون در سیلندر به سمت پایین حرکت می کند. پیستون که پایین می رود ، میزان فضا یا حجم را افزایش می دهد ، مبرد در آن قرار دارد. همچنین فشار شروع به کاهش می کند زیرا مقدار مبرد موجود در آن در حال حاضر در فضای بیشتری وجود دارد. این امر باعث انبساط مبرد می شود. انبساط مبرد به همین دلیل است که به این قسمت از فرآیند ، انبساط مجدد گفته می شود.

مکش: فشار مبرد همچنان کاهش می یابد تا جایی که دقیقاً به زیر فشار مکش سیستم برسد. فشار مکش سمت کم فشار سیستم است. در آن فشار اکنون فشار مکش بیشتر از محفظه فشرده سازی خواهد بود و دریچه مکش باز می شود. با ادامه حرکت پیستون ، گاز مکش به سمت پایین به داخل محفظه فشرده سازی کشیده می شود. مکش ادامه خواهد یافت تا پیستون از جهت پایین متوقف شود. وقتی پیستون به پایین ترین نقطه در سیلندر ، مرکز مرده پایین برسد ، قسمت مکش چرخه به پایان می رسد.

فشرده سازی: با ادامه کار کمپرسور ، پیستون شروع به حرکت به سمت بالا در سیلندر می کند. این حرکت پیستون به سمت بالا سوپاپ مکش را هل می دهد و مبرد را در سیلندر به دام می اندازد. پیستون به سمت بالا حرکت می کند ، باعث کاهش حجم سیلندر و افزایش فشار مبرد می شود. فشرده سازی تا جایی ادامه می یابد که فشار سیلندر کمی بیشتر از فشار مبرد در خط تخلیه باشد.

تخلیه: هنگامی که فشار سیلندر بیشتر از فشار تخلیه باشد ، سوپاپ تخلیه باز شده و اجازه می دهد مبرد فشار قوی با ادامه حرکت پیستون به سمت بالا ، از سیلندر به داخل خط تخلیه رانده شود. تخلیه تا رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا ادامه خواهد یافت ، جایی که مبرد تخلیه با شروع دوباره حرکت پیستون به سمت پایین ، سوپاپ تخلیه را بسته می کند.

کمپرسور روتاری چگونه کار می کند

کمپرسورهای دوار استوانه ای بوده و دارای خط تخلیه در بالای کمپرسور هستند. این نوع کمپرسور با غلتک متصل مستقیم به شافت موتور کار می کند. این غلتک با همان سرعت موتور درون پوسته کمپرسور می چرخد ​​و به داخل محفظه فشرده سازی می مالد و منطقه ای را تشکیل می دهد که بخار مبرد در هنگام فشرده سازی به دام می افتد. یک پره متحرک وجود دارد که به دلیل فشار فنر که غلتک آن را دائماً به سمت غلتک فشار می دهد مهر و موم می کند. پره دو طرف تخلیه و مکش استوانه را جدا می کند. مانند کمپرسور رفت و برگشتی ، مبرد از طریق خط مکش وارد کمپرسور می شود و از طریق خط تخلیه از کمپرسور تخلیه می شود.

  • peugeot 407