yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درباره کروز کنترل

آنچه که فقط در اتومبیل های لوکس یافت می شد، کنترل سرعت سفر در اتومبیل های مدرن در حال رایج شدن است و اگر مرتباً مسافرت های طولانی می کنید، بسیار مفید است. شاید از خود بپرسید "کروز کنترل چیست؟" و چه کاربردی دارد؟ به زبان ساده، این یک سیستم الکترونیکی در اتومبیل است که به شما امکان می دهد در حین حضور در بزرگراه سرعت یکسانی را حفظ کنید، بدون نیاز به استفاده از پدال گاز.

مزایای کروز کنترل چیست؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کروز کنترل چکار میکند؟" با ما همراه باشید. جدا از استراحت دادن به پایتان، کروز کنترل به بهبود مصرف سوخت کمک می کند و همچنین اگر از دوربین های سرعت بزرگراه عبور می کنید بسیار مفید است. شما را قادر می سازد سرعت خود را محدود کنید، برای زمانی که تعداد زیادی دوربین سرعت در مسیر شما وجود دارد، مفید است. همچنین به شما در صرفه جویی در مصرف سوخت کمک می کند.

چگونه می شود از کروز کنترل استفاده کرد؟

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "بخش های کروز کنترل" قرار داده ایم. در بعضی از اتومبیل ها، هنگام روشن کردن موتور، کروز کنترل به طور پیش فرض خاموش است. در حالی که در بزرگراه هستید و با سرعتی که می خواهید با آن سفر کنید، دکمه ON را فشار دهید تا کروز کنترل روشن شود، سپس دکمه SET را فشار دهید تا با سرعت فعلی فعال شود. ما در این مقاله بیه پرسش کروز کنترل چیست؟ پاسخ داده ایم. این نماد روی داشبورد شما ظاهر می شود و شما می توانید به راحتی پای خود را از روی پدال گاز بلند کرده و به کروز کنترل اجازه دهید کار خود را انجام دهد.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد "دکمه های کروز کنترل" با ما همراه باشید. برای تغییر سرعت، دکمه + را برای افزایش سرعت و دکمه - را برای کاهش سرعت فشار دهید. هر فشار به طور معمول سرعت 1 مایل در ساعت را تغییر می دهد. با فشار دادن پدال ترمز یا دکمه لغو، کروز کنترل (cruise control) به طور موقت غیرفعال می شود تا زمانی که دکمه SET را با سرعت جدید فشار دهید یا RESET را فشار دهید تا ماشین با سرعت اصلی کروز کند.

انواع کروز کنترل

در حال حاضر، چهار نوع مختلف کنترل کروز وجود دارد که شامل کروز کنترل سنتی است که قبلاً بحث شد.

کروز کنترل

محدود کننده سرعت

تعداد فزاینده ای از اتومبیل ها با محدود کننده سرعت دستی، چه با کروز کنترل یا بدون آن، ارائه می شوند. این روش کاملاً مشابه کروز کنترل است و شما را قادر می سازد حداکثر سرعت وسیله نقلیه خود را تنظیم کنید. بسیاری از وسایل نقلیه تجاری دارای محدود کننده سرعت هستند که نمی توان آن را لغو کرد. خوب است بدانید که برخلاف کروز کنترل، شما همچنان باید از گاز برای حفظ سرعت خود استفاده کنید.

کروز کنترل تطبیقی

کروز کنترل تطبیقی ​​(به اختصار ACC) به همان روش کروز کنترل معمولی عمل می کند، با این تفاوت که از لیزر یا رادار برای کمک به حفظ سرعت خودرو و همچنین شکاف بین شما و ماشین مقابل استفاده می کند. اگر سرعت ماشین جلویی کاهش یابد، سرعت شما نیز کاهش می یابد. در برخی از اتومبیل ها، به ویژه اتوماتیک، از این سیستم می توان در توقف / شروع ترافیک نیز استفاده کرد.

سرعت را برای شما حداکثر سرعت تعیین شده تنظیم می کند. از رانندگی طولانی دور می شود و همچنین به بهبود مصرف سوخت کمک می کند. البته سنسورها ممکن است در آب و هوای بد به درستی کار نکنند و در کند شدن ناگهانی ترافیک ممکن است کند باشند، بنابراین در هنگام رانندگی به تمرکز کامل خود نیز نیاز دارید.

کروز کنترل

کروز کنترل نیمه مستقل

جدیدترین فناوری کنترل کروز ما را یک قدم به وسایل نقلیه کاملاً مستقل در جاده نزدیک می کند و در حال حاضر در برندهای معتبری مانند آئودی و تسلا یافت می شود. این سیستم به همان شیوه کنترل کروز تطبیقی ​​کار می کند، اما با استفاده از راهنمایی خط نیز به فرمان کمک می کند. اگر ماشین نتواند اشیا را تشخیص دهد، راننده هنوز باید مداخله کند. این سیستم ها می توانند از لحاظ پیچیدگی متفاوت باشند. آنها می توانند به ورودی فرمان کمک کنند، در توقف / شروع ترافیک حرکت کنند و یا حتی صفحه را با یک حرکت نشانگر تغییر دهند.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

درباره صافی بنزین

"صافی بنزین" تصفیه برای حفظ سیستم تحویل سوخت در نظم مناسب بسیار مهم است. با فیلتر کردن ناخالصی های حاصل از سوخت، فیلتر از مسدود شدن انژکتورهای سوخت جلوگیری می کند و به حفظ اوج عملکرد خودرو کمک می کند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد صافی بنزین چیست؟ با ما همراه باشید.

اهمیت صافی بنزین

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "صافی بنزین چیست؟" با ما همراه باشید. بله، سوخت در پالایشگاه تصفیه می شود، اما در هنگام ذخیره سازی و حمل و نقل به پمپ بنزین محلی شما ناخالصی های زیادی را جمع می کند. بعلاوه، مخزن بنزین اتومبیل معمولاً حاوی خاک و ذرات دیگری است که می تواند در موتور ویران شود.

صافی بنزین

یک "فیلتر بنزین" مسدود، پمپ بنزین را مجبور به کار بیشتر و کمتری می کند. وقتی شتاب می گیرید، یک موتور گرسنه از مخلوط سوخت لاغرتر استفاده می کند و قدرت خود را از دست می دهد. شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "فیلتر بنزین چکار میکند؟" بدست می آورید. تعویض صافی بنزین (fuel filter) به طور منظم از رسیدن آن ذرات و ناخالصی ها به انژکتورهای سوخت جلوگیری می کند. دفترچه راهنمای خود را برای فواصل توصیه شده تعویض فیلتر توسط سازنده بررسی کنید.

برخی از وسایل نقلیه مدرن از صافی بنزین خارجی استفاده می کنند که به خط تأمین سوخت متصل است. این متصل به مخزن بنزین و ریل سوختی است که انژکتورهای سوخت را تغذیه می کند. با دنبال کردن خط تأمین، می توانید صافی بنزین را پیدا کنید.

اکنون چندین برنامه از صافی بنزین به عنوان بخشی از مجموعه ماژول پمپ بنزین که در داخل مخزن قرار دارد، بهره می برند. برای این وسایل نقلیه، صافی بنزین معیوب یا مسدود شده به طور کلی مشکلات پمپ بنزین را نیز نشان می دهد. بعضی از اینها می توانید صافی بنزین را به خودی خود تعویض کنید اما بیشتر آنها باید مجموعه کامل ماژول پمپ سوخت را تعویض کنید.

چگونه صافی بنزین را تعویض کنیم؟

در این مثال، ما در حال جایگزینی صافی بنزین در یک فورد اکسپدیشن 1999 هستیم. همین روش در مورد اکثر اتومبیل های فورد، SUV ها و کامیون ها اعمال می شود. برای برداشتن فیلتر به چند ابزار نیاز دارید. شما به چند آچار، ابزار جدا کردن خط سوخت، پیچ گوشتی و ظرف تخلیه نیاز خواهید داشت.

صافی بنزین

برای ایمنی بیشتر کابل باتری منفی را جدا کنید.

فشار سوخت را با یکی از این روش ها کاهش دهید:

شیر تسکین فشار را که روی ریل سوخت قرار دارد فشار دهید.

فیوز پمپ بنزین را خارج کرده و موتور را روشن کنید. بگذارید تا کار کند تا در اثر استفاده از تمام سوخت باقی مانده در خط، از بین برود. احتراق را خاموش کنید.

ظرف تخلیه را در زیر فیلتر قرار دهید تا سوختی را که ممکن است ریخته شود، بگیرید. گیره های ایمنی را از صافی بنزین و خطوط سوخت بردارید.

ابزار جدا کردن خط سوخت را تا انتها بین نوک صافی بنزین و خط سوخت قرار دهید. این ابزار زبانه هایی را که خط سوخت را در جای خود نگه داشته اند به بیرون رانده و به شما امکان می دهد آن را از فیلتر جدا کنید.

با یک دست، ابزار را در برابر خط سوخت نگه دارید. از دست دیگر خود برای بیرون کشیدن خط استفاده کنید. هر دو خط را جدا کرده و سپس صافی بنزین را بردارید.

گیره دنده کرم را که صافی بنزین را به قاب محکم می کند شل کنید. فیلتر را از جلو به گیره بلغزانید.

ژل نفتی را به عنوان روان کننده در انتهای فیلتر جدید یا روی مهر و موم های حلقه o در خطوط سوخت قرار دهید. فیلتر جدید را درون گیره قرار داده و گیره را محکم کنید. با فشار دادن آنها روی فیلتر جدید، خطوط سوخت را دوباره وصل کنید تا در جای خود قفل شوند.

کابل باتری منفی را تعویض کنید.

موتور را روشن کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه نشتی سوخت وجود ندارد.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

درباره سنسور اکسیژن

ما در این مقاله به پرسش سنسور اکسیژن چیست؟ پاسخ داده ایم. امروزه سیستم های کنترل موتور خودرو به تنظیمات مختلف حسگرها برای تنظیم عملکرد موتور، میزان انتشار گازهای گلخانه ای و سایر عملکردهای مهم متکی هستند. سنسورها باید اطلاعات دقیقی را ارائه دهند در غیر این صورت مشکلات رانندگی، افزایش مصرف سوخت و خرابی های انتشار ایجاد می شود. یکی از سنسورهای کلیدی در این سیستم "سنسور اکسیژن" است. اغلب به عنوان سنسور اکسیژن شناخته می شود زیرا اکسیژن فرمول شیمیایی اکسیژن است.

تاریخچه سنسور اکسیژن

ما در این مقاله به "بررسی سنسور اکسیژن" پرداخته ایم. اولین سنسور اکسیژن در سال 1976 با ولوو 240 معرفی شد. وسایل نقلیه کالیفرنیایی آنها را در سال 1980 و هنگامی که قوانین انتشار کالیفرنیا به انتشار کمتری نیاز داشت، بدست آوردند. قوانین انتشار فدرال سنسورهای اکسیژن را برای کلیه اتومبیل ها و کامیون های سبک که از سال 1981 ساخته شده اند تقریباً اجباری کرده است. و اکنون که مقررات OBD-II در این کشور وجود دارد (سال 1996 و خودروهای جدید)، بسیاری از وسایل نقلیه اکنون به چندین سنسور اکسیژن مجهز شده اند که برخی از آنها به چهار حسگر نیز می رسد.

سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در کجا قرار دارد؟

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "سنسور اکسیژن چیست؟" با ما همراه باشید. سنسور اکسیژن (oxygen sensor) در منیفولد اگزوز نصب شده است تا میزان خروجی اگزوز از موتور را در اکسیژن سوخت نشده اگزوز بررسی کند. نظارت بر سطح اکسیژن در اگزوز راهی برای اندازه گیری مخلوط سوخت است. این به کامپیوتر می گوید که آیا مخلوط سوخت در حال سوختن غنی (اکسیژن کم) یا کم (اکسیژن بیشتر) است.

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد "سنسور اکسیژن چکار میکند؟" بدست می آورید. عوامل زیادی می توانند بر غنای نسبی یا نازک شدن مخلوط سوخت تأثیر بگذارند، از جمله دمای هوا، دمای خنک کننده موتور، فشار بارومتری، موقعیت گاز، جریان هوا و بار موتور. سنسورهای دیگری نیز برای نظارت بر این عوامل وجود دارد، اما سنسور اکسیژن اصلی ترین مانیتور برای اتفاقات مخلوط سوخت است. در نتیجه، هرگونه مشکلی در سنسور اکسیژن می تواند کل سیستم را از وضعیت بد خارج کند.

سنسور اکسیژن چگونه کار می کند؟

سنسور اکسیژن مانند ژنراتور مینیاتوری کار می کند و با گرم شدن ولتاژ خاص خود را تولید می کند. در داخل پوشش منفذ انتهای سنسور که به منیفولد اگزوز پیچ می شود، یک لامپ سرامیکی زیرکونیوم قرار دارد. لامپ در خارج با یک لایه متخلخل از پلاتین پوشانده شده است. در داخل لامپ دو نوار پلاتین قرار دارد که به عنوان الکترود یا تماس عمل می کنند.

سنسور اکسیژن

قسمت بیرونی لامپ در معرض گازهای داغ موجود در اگزوز قرار دارد در حالی که قسمت داخلی لامپ از طریق بدن حسگر به داخل جو خارج می شود. سنسورهای اکسیژن سبک قدیمی در واقع یک سوراخ کوچک در پوسته بدنه دارند، بنابراین هوا می تواند به سنسور وارد شود، اما سنسورهای اکسیژن به سبک جدید از طریق اتصالات سیم خود "نفس می کشند" و سوراخ سوراخ ندارند. باورش سخت است، اما فضای ناچیز بین عایق و سیم فضای کافی برای نفوذ هوا به سنسور را فراهم می کند (به همین دلیل، هرگز نباید از گریس در کانکتورهای سنسور اکسیژن استفاده شود زیرا می تواند جریان هوا را مسدود کند). تهویه سنسور از طریق سیمها به جای سوراخ در بدنه، باعث کاهش آلودگی آب یا آلودگی آب می شود که می تواند حسگر را از داخل خراب کند و باعث خرابی آن شود. اختلاف سطح اکسیژن بین اگزوز و هوای خارج درون حسگر باعث می شود تا ولتاژ از لامپ سرامیکی عبور کند. هرچه اختلاف بیشتر باشد، خواندن ولتاژ بیشتر می شود.

هنگامی که مخلوط سوخت غنی باشد و اکسیژن سوخت نشده کمی در اگزوز داشته باشد، یک سنسور اکسیژن معمولاً تا حدود 0.9 ولت تولید می کند. وقتی مخلوط کم شود، ولتاژ خروجی سنسور به حدود 0.1 ولت کاهش می یابد. هنگامی که مخلوط هوا / سوخت متعادل شود یا در نقطه تعادل حدود 14.7 تا 1 باشد، سنسور حدود 0.45 ولت را می خواند.

هنگامی که رایانه سیگنال غنی (ولتاژ بالا) از سنسور اکسیژن دریافت می کند، مخلوط سوخت را متمایل می کند تا خوانش سنسور را کاهش دهد. هنگامی که خواندن سنسور اکسیژن کم می شود (ولتاژ پایین)، کامپیوتر دوباره معکوس می شود و مخلوط سوخت غنی می شود. این تلنگر مداوم به عقب و جلو مخلوط سوخت بسته به سیستم سوخت با سرعتهای مختلف اتفاق می افتد. سرعت انتقال در موتورهای دارای کاربراتور بازخورد کمترین سرعت را دارد، به طور معمول یک بار در ثانیه با دور 2500 دور در دقیقه. موتورهای دارای تزریق بدنه دریچه گاز تا حدودی سریعتر هستند (2 تا 3 بار در ثانیه در دور 2500 دور در دقیقه)، در حالی که موتورهایی که دارای تزریق چند پورت هستند سریعترین سرعت را دارند (5 تا 7 بار در ثانیه در 2500 دور در دقیقه).

سنسور اکسیژن قبل از شروع به تولید سیگنال ولتاژ باید گرم باشد (حدود 600 درجه یا بالاتر)، بنابراین بسیاری از سنسورهای اکسیژن دارای یک عنصر گرمایشی کوچک در داخل هستند تا به آنها کمک کند تا با سرعت بیشتری به دمای کار برسند. عنصر گرمایشی همچنین می تواند از خنک شدن بیش از حد سنسور در مدت زمان بیکار طولانی جلوگیری کند، که باعث می شود سیستم به حلقه باز بازگردد.

سنسورهای گرم شونده اکسیژن بیشتر در وسایل نقلیه جدیدتر استفاده می شوند و به طور معمول 3 یا 4 سیم دارند. سنسورهای قدیمی اکسیژن تک سیم فاقد بخاری هستند. هنگام تعویض سنسور اکسیژن، اطمینان حاصل کنید که همان نوع اصلی (گرم یا گرم نشده) باشد.

  • peugeot 407