yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

دیسک و صفحه والئو سبز بهتر است یا آبی

"دیسک و صفحه والئو سبز و آبی" (valeo clutchدو محصول با کارکردی تقریبا یکسان ارائه می شوند و ممکن است هنگامی که می خواهید این مارک را برای ماشین خود تهیه کنید دچار سر درگمی شوید که از کدامیک باید استفاده کنید. والئو سبز در فرانسه و نوع آبی آن در کره ی جنوبی ساخته می شوند، برای انتخاب یکی از آن ها باید به موارد مختلف دقت کنید و با دقت تفاوت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی را بررسی نمایید. در ادامه به برخی از تفاوت ها و ویژگی هریک اشاره می کنیم تا اطلاعات کافی در این باره را به دست آورید.

درباره  دیسک و صفحه برند والئو

این برند مشهور و بسیار موفق کار خود را در سال 1923 در فرانسه شروع کرد و بعدا در کشور های دیگر مانند کره، اسپانیا و ایتالیا هم شروع به کار کرد. این برند محبوب تمامی قطعات به ویژه دیسک و صفحه کلاچ والئو را وارد  بازار های جهانی می کند. کیفیت محصولات این برند در رده ی خوبی قرار دارد و هر دو نوع آن از نمونه های باکیفیت صفحه کلاچ و دیسک هستند. رانندگی با آنها بسیار راحت است و زوند حرکت را نرم تر می کنند. هر دو نوع سبز و آبی آن کارکردی عالی دارند، اما تفاوت هایی هم دارند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

 بررسی کیفیت دیسک و صفحه کلاچ والئو سبز و والئو آبی

 کیفیت یکی از مهم ترین فاکتور ها است که باید در خرید هر وسیله ای، به ویژه لوازم یدکی خودرو داشته باشید. این مسئله بین این دو نوع تفاوت دارد "دیسک وصفحه کلاچ والئو آبی" در کشور کره جنوبی ساخته و بسته بندی می شود، اگرچه کیفیت بالایی دارد و نسبت به بسیاری از برند ها برتری دارد و کارکرد آن روی بسیاری از ماشین ها عالی است، اما نسبت به نوع سبز آن که توسط فرانسه تولید می شود کیفیت تقیبا کم تری دارد. همانطور که پیش تر گفته شد این کیفیت اصلا پایین و نامرغوب نیست، بلکه در مقایسه با جنس هر دو، دیسک و صفحه کلاچ سبز کیفیت بالاتری دارد. 

در این مورد باید ببینید این قطعات را برای چه ماشینی می خواهید، برای مثال، ماشین هایی مثل پراید هر رو کارکرد خوبی دارند و معمولا از نمونه ی ساخت کشور ترکیه در نمئنه ی اصلی این ماشین استفاده می شود که کارکرد یکسانی نسبت به نمونه ی آبی در این ماشین دارد.  اما در ماشین های دیگر بهتر است از دیسک صفحه والئو های سبز اصل استفاده شود. 

 

طول عمر دیسک و صفحه کلاچ آبی بیشتر است یا سبز؟

طول عمر نیز بسیار مهم است زیرا بعد از اتمام این دوره، باید قطعه را عوض کنید و هزینه ی آن بسیار حائز اهمیت است، به طور معمول دیسک و صفحه کلاچ با توجه به نوع و برند مورد نظر متفاوت است.

دیسک و صفحه کلاچ والئو آبی به صورت تقریبی با توجه به میزان مصرف هر فرد و ماشین بین ۲۰ هزار تا۴۰ هزار کیلومتر می باشد

طول عمر "دیسک و صفحه والئو سبز"بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار کیلومتر تخمین زده می شود.

قیمت دیسک و صفحه والئو سبز و آبی مقایسه

"قیمت دیسک و صفحه والئو" سبز کیفیت نسبتا بالاتری دارد و در کشور فرانسه ساخته می شود و وارد کردنش قطعا هزینه ی بیشتری نیاز دارد. دیسک و صفحه کلاچ  پراید و ال ۹۰ قیمت  های شبیه به همدیگر  دارند و نسبت به مدل های دیگر ارزان تر است اما نمونه ی آبی آن قیمت کم تری دارد.

 

چرا باید از دیسک و صفحه کلاچ والئو استفاده کنیم؟

ویژگی های فنی ذیسک و صفحه والئو 

محصولات این برند بصورت تخصصی ساخته می شوند و اثر بخشی بالایی دارند. همچنین کارکرد مناسب، بهینه سازی اتصالات و ترمز آسان را تضمین می کنند.

بسته بندی مناسب دیسک . صفحه والئو 

بسته بندی آن ها کاملا حرفه ای است و محصولات تا زمان رسیدن به دست مشتری و مکان مورد نظر کاملا سالم می مانند. می توانید با خیال راحت قطعات را سفارش دهید.

لوازم جانبی با کیفیت و تضمین شده دیسک و صفحه والئو

قطعات کیفیت بالایی دارند و می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کرده و کارایی و تاثیر مثبتش را ببینید.  

به کار گرفتن بهترین فناوری ها در ساخت دیسک و صفحه والئو

محصولات توسعه یافته والئو شهرت دارند و جایگاه خود را در بازار یافته اند و با رشد بیشتر این جایگاه را در دست دارنداین محصولات کارکرد اتوموبیل را ارتقا می دهند و کار با آن آسان تر شده و یک رانندگی شیرین را تجربه می کنید. Valeo به عنوان یک متخصص پس از فروش برتر، از طریق محدوده ترمز نوآورانه خود، فن آوری های بسیار کیفی را برای بهبود ایمنی و راحتی هر قطعه و کارکردی برنامه ریزی می کند.

 والئو با توجه به نیاز مشتریان و ماشین های مختلف، انواع لوازم یدکی مربوط به کلاچ را با کیفیتی بسیار بالا تولید می کند و با در نظر گرفتن جنبه های مختلف، پیشرفت تکنولوژی و ویژگی های پیشرفته کار خود را ارتقا می دهد. یک برند موفق با مسئوایت پذیری بالا در تولید و پیگیری کیفیت برای بالا بردن سطح کیفی که کارکرد محصولاتش شما را شگفت زده خواهد کرد. 

نتیجه

ابتدا باید نوع ماشین خود را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه و مدل آن دیسک و صفحه کلاچ والئو سبز یا آبی را انتخاب کنید.با در نظر گرفتن قیمت، کیفیت و کارایی پیشنهاد ما به شما این است که برای ماشین هایی مانند پراید و پژو از نوع آبی و ماشین هایی مانند هیوندا، مزدا و غیره از والئوی سبز استفاده کنید.

 

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

"والئو" یک شرکت معروف فرانسوی است که کار تولید لوازم یدکی خودرو ها را انجام می دهد. این شرکت به این دلیل معروف شده است که محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. این شرکت به این دلیل یکی از بهترین تولید کنندگان لوازم یدکی خودرو است که تمام وقت خود را برای تولید قرار نمی دهد و بخشی از بودجه و زمان خود را برای تحقیق در مورد قطعه ها قرار می دهد. همچنین این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا رضایت مشتریان خود را نگه دارد. والئو یک شرکت عالی برای تولید دیسک و صفحه در جهان و فرانسه است. شما می توانید اطلاعاتی برای "تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل" با خواندن این مقاله دریافت فرمایید. گفتنی است که این شرکت از محبوب ترین شرکت های تولید کننده لوازم یدکی خودرو ها است. "دیسک و صفحه والئو" به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب خود توانسته خواهان بسیاری را برای خود ایجاد کند. در بازارهمواره اصل بودن قطعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و همچنان این مسئله وجود دارد. از این رو ما تصمیم بر آن داریم تا به شما راه کار هایی را آموزش دهیم تا با انجام آن بتوانید "دیسک و صفحه والئو اصل" را خریداری کنید.

برای تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل به موارد زیر دقت فرمایید:

1-بسته بندی سبز دیسک و صفحه والئو اصل. 2-لیبل کالا دیسک و صفحه والئو. 3-هولوگرام هرینگتون. 4-بسته بندی و وکیوم محصول. 5- برند حک شده بر روی محصول که به زبان انگلیسی است.1-ساده ترین روش تشخیص دیسک و صفحه والئو اصلی این است که دقت به بسته بندی این قطعه بکنید. این بسته به رنگ سبز است و روی این بسته بندی کلمه والئو (valeo) به شکل برند این شرکت چاپ شده است.

دیسک و صفحه والئو اصل

1-همچنین این کلمه به دو شکل و خط توپر و توخالی بر روی و تمام جعبه چاپ شده است. دقت کنید که کیفیت چاپ و رنگ فسفری بسته بندی نشانگر کیفیت جنس است. بر روی تمامی دیسک و صفحه والئو اصلی برچسبی خورده شده که برند والئو بر روی آن قرار داده شده است. 2- بر روی همین لیبل نوشته شده است که این دیسک و صفحه مناسب برای چه خودروهایی است. در بالای این اطلاعات و با فونتی درشت تر کد فنی قطعه بروی همین لیبل درج می شود. بر روی تمامی این لیبل ها بارکدی زده شده که کیت های کلاچ در کمپانی توسط آن ها از یک دیگر جدا سازی می شود. وضوح چاپ این بارکد را می توان یکی از نشانه های تشخیص دیسک و صفحه والئو اصل باشد. 3- به دلیل این که شرکت والئو در ایران نمایدگی رسمی ندارد، پس در هنگام خرید باید به هلوگرام هرینگتون فرانسه درج شده بر آن دقت فرمایید. بر روی تمامی دیسک و صفحات والئو اصلی فرانسه هلوگرام هرینگتون زده شده است.

دیسک و صفحه ولئو اصل

این هولوگرام تضمین کننده اصالت کالا از سوی وارد کننده است. 4- وکیوم بودن دیسک و صفحه والئو سبز در بسته بندی اولین قدم این شرکت برای جلوگیری از سوءاستفاده از جعبه قطعاتش است. دیسک و صفحه و بلبریگ والئو اصلی با یک دیگر به وسیله پلاستیکی مستحکم وکیوم شده و به بسته بندی چسبیده به شکلی که با باز کردن وکیوم آن بسته بندی زخمی خواهد شد. 5- روی قطعات دیسک و صفحه والئو اصلی نام این برند به انگلیسی حک شده است. دیسک و صفحه کلاچ والئو اصلی (valeo kit clatch) شامل دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ است. بر روی دیسک و صفحه کلاچ والئو اصلی کد و برند والئو با رنگ سفید درج شده. در آخر می توان گفت شرکت والئو یکی از بهترین و پر طرفدار ترین و با کیفیت ترین شرکت ها است و این به دلیل دقت در کار و استفاده از افراد مجرب در تولید محصول و همچنین استفاده از اجناس با کیفیت است.

منبع:
yadakyar.com
isna.ir

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

سیستم انتقال نیرو در خودرو از اجزای بسیاری تولید شده است که این سیستم عبارت اند از گیربکس، دیسک و صفحه کلاچ (clutch)، دفرانسیل و... تشکیل شده است. به عبارت دیگر قدرت موتور از حرکت طولی پیستون ایجاد شده توسط میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می گردد و توسط دیسک و صفحه به جعبه دند منتقل می شود. پس از اعمال ضریب دنده مناسب به دیفرانسیل منتقل می گردد. اما زمانی می رسد که راننده نیازی به انتقال قدرت به چرخ ندارد مانند وقتی که به صورت کامل ایتاده و یا در حال کم کردن سرعت خودروی خود است. وظیفه خطیر قطع کردن ارتباط موجود میان موتور و سیستم انتقال قدرت بر عهده سیستمی به نام دیسک و صفحه کلاچ است. دیسک و صفحه نیز توسط مکانیسم خاصی در خودرو های دنده دستی به پدال کلاچ متصل شده است. از این رو زمانی که راننده پای خود را روی کلاچ قرار می دهد، دیسک و صفحهاز فلای ویل جدا شده و ارتباط با جعبه دنده بطور کامل قطع می گردد و وقتی پدال رها می شود دوباره این ارتباط بر قرار می گردد. به این دلیل باید دیسک و صفحه کلاچ را یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین و درگیر ترین قطعه در خودرو دانست. که این قطعه عمر طلانی هم ندارد. تشخیص تمام شدن دیسک و صفحه از لحاظ دیداری بسیارمشکل است. زیرا که این قطعه در محفظه سربسته جلوی پیربکس قرار داده شده وامکان بازدید از این قطعه به راحتی نمی باشد. باید بدانید که دیسک و صفحه کلاچ یک قطعه نیست بلکه مجموعه ای از قطعه هاست تا بتواند قدرت تولیدی موتور را به چرخ ها متقل نماید. بد نیست این را هم بدانید که دیسک و صفحه کلاچ بعد از گذشت 50 تا 60 هزار کیلومتر نسبت به نوع رانندگی باید تعویص و تا جایی که امکان دارد ریگلاژ شود. ریگلاژ و تعویض قطعه بستگی به نوع رانندگی شما دارد. "قیمت دیسک و صفحه پراید" بسته به جنس و برند مختلف است و همچنین شما باید در "خرید دیسک و صفحه پراید" توجه داشته باشید که جنس تقلبی به شما نفروشند.

دیسک و صفحه

اطلاعاتی در مورد پراید

شرکت سایپا در سال 1372 تلاش برای ساخت خودرویی به نام "پراید" کرد. در واقع باید گفت پراید در ابتدا در شرکت مزدای ژاپن با نام مزدا121 طراحی و تولید شد و تولید آن در سال های 1986 تا 1993 میلادی ادامه داشت. از سوی دیگر در آمریکای شمالی هم شرکت فورد، این خودرو را با نام فوردفستیوا سال ها به فروش رساند و همچنین در سال های 1987 تا 2000 میلادی شرکت کیا موتورز نیز از کره جنوبی اقدام به تولید این مدل خودرو کرد تا اینکه در پایان، در سال 2001 میلادی شرکت سایپا خط تولید این مدل خودرو را به دست آورد و به تدریج فروش انواع پراید در ایران آغاز شد. در ابتدا تولید این خودرو، به خصوص مدل های هاچ بک آن طرفداران زیادی بین افراد و به خصوص جوانان پیدا کرد و مدل های هاچ بک پراید در رنگ هایی مانند سفید، یشمی، مشکی و... در خیایان ای ایران دیده می شد. برای خرید دیسک و صفحه پراید باید به جنس و برند توجه داشته باشید زیرا ممکن است محصول تقلبی به شا بفروشند. اما پس از مدتی به دلیل مرگ و میر ناشی از تصادفات این خودرو در خیابان ها و جاده ها این خودرو از دید ها کنار رفت. توصیه شده تا از بین نمونه های پراید های انژکتوری مدل های پایین کهدر سال های 84 تا 89 تولید شده ان را انتخاب کنید که کارکردشان زیر 150 هزار کیلومتر باشد. این مدل از خودرو پراید پاک تر هستند و دردسرشان کمتر است و هنگام فروش، بازار بهتری دارند البته نمونه های کاربری در صورتی که به درستی نگهداری شده باشند هم انتخاب خوبی هستند. اما در هر حال خودروی پراید از ایمنی مناسبی بر خوردار نیست و میزان مرگ و میر این خودرو همچنان بالاست و این به دلیل نوع خودرو و ساخت آن است. "فروش دیسک و صفحه پراید" در بازار بسیار است و تنها باید به نوع و برند مورد نظر دقت فرمایید.

دیسک و صفحه

انواع دیسک و صفحه برای پراید

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید صبا سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید گلد: 520.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید جی ام بی: 700.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه وانت پراید 151 پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 پری دمپر عظام: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 سیکو سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 کره والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 کره والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 کره والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 کره والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 کره والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 200 میلی متری سکو: 771.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 200 میلی متری دایکن: 733.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 200 میلی متری عظام: 650.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 عظام: 510.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 سکو: 655.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 دایکن: 710.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 عظام: 505.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه وانت پراید 151 والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 والئو: 730.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید 151 سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید هاچ بک نسیم سیپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید 141 سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید 132 سبیپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید 131 سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه سیکو پراید 111 سایپا یدک: 985.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید هاچ بک نسیم سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید صبا سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 141 سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 132 سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 131 سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 111 سایپا یدک: 955.000 تومان

قیمت دیسک و صفحه پراید 151 سایپا یدک: 955.000 تومان

تمام موارد بالا کیت کلاچ است.

منبع:
yadakyar.com
khodrosoft.com
khodrobank.com

تاریخ:1399/06/13

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

"پژو 405" (Peugeot 405) یک اتومبیل خانوادگی یزرگ است که در ژانویه 1987 توسط خودرو ساز فرانسوی پژو تولید شد و در بازار به ارائه گذاشته شد و با مجوز خاج از فرانسه با تولید در خارج از فرانسه همچنان ادامه دارد و در سال 1997 در اروپا متوقف شد. حدود 2.5 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان، چه در LHD و RHD، به صورت واگن و سدان فروخته شده است. ظاهر این خودرو شبیه آلفا رومئو 164 است که در همان سال راه اندازی شد و همچنین توسط پینینفارینا طراحی شده است. در حالی که 405 صفحه زیرین خود را با سیتروئن BX به اشتراک می گذارد، سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک آن خودرو را ندراد. همانند BXT، 405 از موتور های دیزلی XU یا TU و دیزل XUDاستفاده می کرد. 405 آخرین وسیله نقلیه پژو فروخته شده در ایالات متحده بود، بین سال های 1988 و 1991 از جمله Mi16 به فروش رسید. 405 در نسخه های LHD و RHD به صورت یک سالن و املاک در چرخ جلو و چهار چرخ موجود است. هیچ مدل کوپه بر خلاف 504 و بعد از آن 406 به عموم مردم ارائه نشده است: فقط دو نمونه از هدف ساخته شد. در ژانویه سال 1987، پژو کدل 405 را به عنوان سدان چهار درب تنها سبک بدنه را ارائه کرد و خیلی زود فروش آن در بازار های قاره ای درایو آغاز شد. این خودرو در ژانویه 1988 در بازار درایو دستی  در انگلستان به فروش رفت و نسخه های پیشرانه درایو دستی در کارخانه سابقاین خودرو در نزدیکی کاونتری تولید شد و تولید پیشرانه درایو در فرانسه انمام گردید. چهار موتور بنزینی از 65 تا 160 اسب بخار در دسترس بودند. در سال 1988، موتور های دیزلی و آسپیره شده و توربو شارژ به این محدوده افزوده شدند.

پژو 405

مدل املاک  و مستغلات نیز در سال 1988 معرفی شد.405 در سال 1989 تولید شد و  به دنبال آن 40 میلیون از یک کارخانه سوچوکس در سال 1990 را ترک کرد. این هم وقتی انتقال BE1 توسط BE3 جایگزین شد. در سال 1991 بروزرسانی هایی در داشبورد، فرمان و عایق صوتی به وجود آمد، اما برای سال 1992 مدل فاز 2 با یک بوت جدید با ورودی بهتر، چراغ های عقب جدید و طراحی بوت و داشبورد جدید وارد بازار شد. 405 تولید تا این زمان به بیش از 150000 رسیده بود. این خودرو نیز مانند خودرو های دیگر شرکت پژو فروش خوبی داشت. پژو 405 از بهترین خودرو در زمان خود بوده است. از سال 1994 یک کیسه هوا در "405" در دسترس بود و استاندارد آن درایو Mi16 و T16 بود. در آغاز سال 1997،نسخه املاک و مستغلات 406 راه اندازی شد، که پایان تولید اروپایی 405 پس از 10 سال بود. 405 یکی از پر فروش ترین اتومبیل های خانوادگی بزرگ تر اروپا به ویژه در فرانسه و انگلیس بود. این هشتمین اتومبیل پر فروش در انگلیس در سال 1992 و 1993 بود. این خودرو مانند هر خودروی دیگر در زمان خود خواهان خاص خود را داشته است. پژو 405 از زیبایی خوبی برخوردار است و همچنان خودرویی جذاب نیز است.

پژو 405

مشخصات پژو 405

خودرو 405 شامل سه موتور بنزینی و دو موتور دیزل، هر چهار سیلندر، در انواع مختلفی از لحن و مشخصات است. این دامنه کتناسب با بازار های مختلف صادراتی مناسب بود. موتور1.4 لیتری به جعبه دنده دستی چهار سرعته محهز شده بود. این پیشرانه 70 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه تولید می کند. این خودرو خوبی های خود را دارد که یکی از آن ها جادار بودن آن است. همچنین در زمان خود خودرویی فوق العاده بوده است و همچنان بعضی از افراد دنبال خریداری این خودرو هستند. موتور 1.6 لیتری به جعبه دنده دستی 5 سرعته مجهز بود و 92 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید می کرد. موتور 1.9 لیتری با جعبه دنده دستی 5 سرعته در دسترس بود و گزینه ای از اتوماتیک در نسخه پیشرانه پایین تر نیز وجود داشت. شاید بتوان گفت که این خودرو در زمان خود یکی از بهترین و جذاب ترین خودرو های موجود  در بازار بوده است. تمامی نسخه هایی این خودرو زیبایی و جذابیت خود را داراست. همچنین می توان گفت "خودرو پژو 405" خودرویی بزرگ و جادار است که مناسب برای خانواده هاست. پژو 405 صندوق دار یک از پر طرف دار ترین مدل های این خودرو است.

منبع:
yadakyar.com
en.wikipedia.org

  • peugeot 407