yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره کاتالیزور 405

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور 405" با ما همراه باشید. بسیاری از دارندگان اتومبیل ممکن است بعد از مدتی که قطعات اتوموبیل مستهلک شدند و نیاز به تعویض دارند، بین مارک ها و انواع محصولات باید یکی را انتخاب کنند. برای بدست آوردن قیمت کاتالیزور 405 به سایت یدک یار سر بزنید. کاتالیزور یکی از قطعاتی است که کارکر آن در حرکت اتوموبیل دخیل است. هنگام "خرید کاتالیزور 405" دقت داشته باشید زیرا اجناس تقلبی در بازار به فروش میرسد. ممکن است بخواهید بدانید کاربرد آن چیست و چرا خراب می شود. برای دانستن پاسخ تمامی این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت کاتالیزور 405

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "کاتالیزور پژو 405" قرار داده ایم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای سیستم اگزوز خودرو شماست. چرا در ماشین کاتالیزور وجود دارد؟ به کاهش درصد مواد مضر در بخارهای خروجی کمک می کند. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "قیمت کاتالیزور 405" به سایت یدک یار سر بزنید. اینها شامل مونوکسیدکربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها است.

امروزه، دستگاه ها کاتالیزور هایی نصب شده اند که از فلزات نجیب ساخته شده اند. برای خرید لوازم یدکی 405 به صورت آنلاین و مطمعن به سایت یدک یار سر بزنید. هنگام روشن شدن موتور، گازهای خروجی مبدل را گرم می کنند. دمای کاتالیزور ماشین کاملاً بالا می رود. در نتیجه، فلزات نجیب مواد مضر را می سوزانند، که درصد آنها کاهش می یابد. به این ترتیب الزامات محیطی تعیین شده مشاهده می شود.

کاتالیزور

دلایل خرابی کاتالیزور

شرکت های سازنده ادعا می کنند که هر کاتالیزور می تواند برای 100000-150،000 کیلومتر استفاده شوند. با این حال، در واقعیت، این واحد بسیار زودتر از کار می افتد، خصوصاً اگر در کلانشهر زندگی می کنید و دائماً در ترافیک ایستاده اید. چرا کاتالیزور می تواند غیر قابل استفاده شود؟ واقعیت این است که دستگاه کاتالیزور خودرو یک فیلتر است. و فیلتر باید مرتباً عوض ش

در صورت سوء عملکرد سیستم اشتعال، طول عمر واحد کاهش می یابد. چنین مشکلی معمولاً در اتومبیل های فورد و VAZ مشاهده می شود. اگر جرقه زنی به اشتباه تنظیم شود، آتش سوزی رخ می دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت فقط تا حدی می سوزد. مقدار زیادی دوده تشکیل می شود که در مبدل جمع می شود. بهترین راه حل تمیز کردن آن است. اما اگر حباب ذوب شود این کمکی نخواهد کرد.

در صورت استفاده از سوخت با کیفیت پایین ممکن است آسیب به این واحد وارد شود. کاملاً نخواهد سوخت. فرآیند پس از سوختن در کلکتور و مستقیماً در مبدل رخ خواهد داد. ذرات ریز فیلتر را مسدود می کند و هوا نمی تواند از آن عبور کند.

کاتالیزور

اگر از کاتالیزور در یک ماشین بی کیفیت یا واحد جعلی استفاده می کنید، روی عمر طولانی محصول حساب نکنید. اگر یک قطعه غیر اصلی نصب کنید، خطر ناکافی بودن قطر سلول وجود دارد. در نتیجه، مبدل بلافاصله مسدود و خراب می شود. معمولاً این را می توان در اتومبیل های ساخت آمریکا مشاهده کرد. به هر حال، سوخت مورد استفاده در آمریکا بسیار بهتر است. بنابراین، محصولات احتراق در آنجا کمتر خواهد بود، به همین دلیل، کاتالیزورهای موجود در اتومبیل های آمریکایی با سلول های کوچک ساخته می شوند.

مبدل ممکن است با پسماندهای احتراق مسدود شود. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که موتور شروع به مصرف بیش از حد روغن می کند. در واقع، در طی احتراق آن، دود سیاه خورنده ایجاد می شود. در نتیجه، مبدل اثرات مضر نه تنها ضایعات احتراق، بلکه روغن را نیز تجربه می کند.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

سنسور دمای آب چیست ؟

"سنسور دمای آب" واحد کنترل خودرو را قادر می سازد تا دمای بیش از حد موتور یا افزایش غیرمعمول دما را تشخیص دهد. بسته به تولیدکنندگان اتومبیل، معمولاً در کنار ترموستات یا داخل آن نصب می شود. سنسور دمای آب چیست؟ یکی از سوالاتی است که ما در این مقاله به آن پاسخ داده ایم. در برخی وسایل نقلیه دو حسگر دما وجود دارد، یکی برای ارسال اطلاعات از سیستم موتور به واحد کنترل و دیگری برای کنترل اطلاعات به داشبورد. دستگاه از اصل وابستگی اختلاف پتانسیل دما پیروی می کند. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع سنسور دمای آب" با ما همراه باشید. با تغییر دمای موتور، اختلاف پتانسیل خروجی دستگاه نیز تغییر می کند و این را می توان توسط واحد کنترل موتور اندازه گیری کرد.

سنسور دمای آب

وظیفه ی سنسور دما چیست؟

ما در این مقاله اطلاعاتی در مورد "سنسور دمای آب چیست؟" قرار داده ایم. سنسور دمای آب ( Coolant Temperature Sensor) خنک کننده موتور مقاومت متغیر دما است که معمولاً ضریب دمایی منفی دارد. این یک ترمیستور دو سیمه است که در مایع خنک کننده غوطه ور شده و درجه حرارت آن را اندازه گیری می کند. رایانه پردازنده هنگام محاسبه پیش احتراق و مدت زمان تزریق از سیگنال ECT به عنوان عامل اصلی اصلاح استفاده می کند.

به منظور تبدیل تغییر مقاومت ECT به تغییر ولتاژ، که بیشتر توسط ECU پردازش می شود، سنسور ECT در یک مدار متصل می شود که به طور معمول با ولتاژ مرجع + 5V عرضه می شود. در موتور سرد و دمای محیط 20 درجه سانتیگراد مقاومت سنسور دمای آب بین 2000Ω و 3000Ω است. پس از روشن شدن موتور، دمای خنک کننده شروع به افزایش می کند. ECT به تدریج گرم می شود و مقاومت آن به تناسب کاهش می یابد. در دمای 90 درجه سانتیگراد مقاومت آن در محدوده 200Ω تا 300Ω است. بدین ترتیب، سیگنال ولتاژ متغیر وابسته به دمای خنک کننده به رایانه پردازنده ارسال می شود.

انواع سنسورهای ECT

با ضریب دمای منفی. این محبوب ترین سنسورهای مورد استفاده در اتومبیل ها هستند. مقاومت آنها با افزایش دما کاهش می یابد. با ضریب دمای مثبت. در برخی از سیستم های قدیمی مانند استفاده می شود. در اینجا ولتاژ و مقاومت با افزایش دما افزایش می یابد.

سنسور دمای آب

علائم خرابی سنسور دمای آب

درپوش لاستیکی محافظ را روی اتصال سنسور دمای سیستم خنک کننده باز کنید.

سیم منفی ولت متر را به زمین شاسی وصل کنید.

مشخص کنید که کدام سیگنال و پایانه های زمین هستند.

سیم مثبت ولت متر را به ترمینال سیگنال ECT متصل کنید.

حالت موتور را از حالت سرد شروع کنید.

بسته به دما، قرائت ولتاژ باید در محدوده 2 ولت تا 3 ولت باشد. رابطه بین ولتاژ و دما در جدول 1 نشان داده شده است.

بررسی کنید آیا سیگنال ولتاژ ECT با دما مطابقت دارد یا خیر. برای این منظور به دماسنج نیاز خواهید داشت.

موتور را روشن کرده و آن را تا دمای کار گرم کنید. در هنگام گرم شدن موتور ولتاژ باید مطابق با مقادیر داده شده در جدول 1 کاهش یابد.

مشکل رایج این است که مقاومت خروجی (ولتاژ) به اشتباه از حد طبیعی خود تغییر می کند. مقدار طبیعی ولتاژ سنسور ECT در موتور سرد 2 ولت و در موتور گرم 0.5 ولت است. یک سنسور نقص می تواند ولتاژ 1.5 ولت را در موتور سرد و 1.25 ولت را در موتور گرم نشان دهد، بنابراین باعث می شود موتورهای سرد شروع به کار کنند و هنگام گرم شدن موتور وجود مخلوط سوخت غنی باشد. از آنجا که سنسور در پارامترهای طراحی خود به کار خود ادامه می دهد، این هیچ کد خطایی ایجاد نمی کند (اگر کنترل کننده پردازنده برای تشخیص تغییرات ولتاژ برنامه ریزی نشده باشد). در صورت مشاهده چنین نقصی، سنسور ECT باید تعویض شود. اگر سیگنال ولتاژ ECT برابر با 0 ولت باشد (کمبود منبع تغذیه یا اتصال کوتاه به زمین وجود دارد) یا اگر 5.0 ولت باشد - یک مدار باز داریم.

  • peugeot 407