yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۳ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به طور کلی "روغن موتور پژو 2008" بعد از مدتی استفاده، غلظتش بیشتر و بیشتر می‌شود. همچنین روغن‌ها، ذرات فلزی یا براده‌های آهنی یا هر ناخالصی درون اجزای موتور را به خودشان جذب می‌کنند. از این رو همین موضوع موجب افزایش غلظت آنها می شود. زمانی که روغن موتور حالت استاندارد نداشته باشد، دیگر برای خنک سازی و روان سازی قطعات کاربردی ندارد. بسیاری از تعویض روغنی ها این حالت را به چیزی شبیه رگ‌های گرفته در بدن انسان تشبیه می کنند. همانطور که رگ‌های گرفته، فشار زیادی به قلب می‌آورند، روغن موتور نامناسب هم فشار زیادی به پیشرانه خودرو وارد می‌کند. باتوجه‌ به اهمیت روغن موتور مناسب پژو 2008 در ادامه به بررسی بیشتر آن میپردازیم.

روغن موتور پژو 2008 چه زمانی باید تعویض شود؟

روغن موتور پژو 2008

به طور کلی بهترین زمان مناسب برای تعویض "روغن موتور 2008"، هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه یکبار است.  البته باید بگوییم که این موضوع در بسیاری از خودرو ها دخیل است. اما موضوع این است که در بسیاری از خودروها نمی تواند درست باشد. چرا که موضوعاتی مانند:

تکنولوژی ساخت موتور

 نحوه رانندگی با خودرو

 نوع روغن موتور مورد استفاده

در تعیین زمان مناسب تعویض روغن موتور خودرو (Car oil) امری بسیار مهم و حیاتی است. از این رو مثلاً برخی خودروسازان، هر 5000 کیلومتر را معادل هر 6 ماه درنظر می‌گیرند. اما بعضی نیز معتقدند باید در هر 12 هزار کیلومتر یا هر یکسال، برای تعویض روغن موتور پژو 2008 اقدام کنید. همان طور که گفته شد، تکنولوژی ساخت موتور نیز در تعیین زمان مناسب تعویض روغن موتور بسیار مهم است.

در این صورت مثلاً موتورهایی که از سیستم توربوشارژ استفاده می‌کنند، ممکن است زودتر نیاز به تعویض روغن موتور داشته باشند. حتی جالب است بدانید که نوع سوخت هم می‌تواند در تعیین زمان تعویض روغن موتور پژو 2008 مؤثر باشد.  بنابراین موتورهای دیزلی، معمولاً بازه زمانی بیشتری به تعویض روغن موتور نیاز دارند.

نشانه ‌های فرا رسیدن زمان تعویض روغن موتور پژو 2008

روغن موتور پژو 2008

به طور کلی بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 2008 بستگی به عملکرد خودرو شما دارد. البته میتوانید با مشاهده نشانه هایی متوجه تنبل و کم جان شدن خودرو خود شوید. از این رو با حس کردن این نشانه ها میتوانید بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو 2008 را بیابید. به طور کلی نشانه های تعویض روغن موتور پژو 2008 به شرح زیر است.

موتور در هنگام روشن شدن صدای تیک تاک می دهد

به طور کلی با کارکرد پیشرانه خودرو، به صورت مداوم روغن را در سراسر کارتر و سرسیلندرها پمپ میشود.  پس از گذشت زمان، به دلیل گرما و همچنین جذب دوده‌های ناشی از احتراق پیشرانه، روغن کثیف و سیاه می‌شود.  با کثیف شدن روغن موتور پژو 2008 و حرکت آن داخل پیشرانه، بالطبع سخت‌تر هم می‌شود. با توجه به این موضوع، هنگام روشن کردن  خودرو، صدایی شبیه به تیک تاک از سوپاپ به گوش شما می رسد.  از این رو، دلیل این صدا این است که روغن کثیف به سختی میتواند جریان پیدا کند.

 بالا بودن موتور،در حالت درجا

به طور کلی یکی دیگر از نشانه‌های تعویض روغن موتور پژو 2008، بالا بودن موتور در حالت درجا است. از این رو روغن کثیف می‌تواند  موجب بالا بودن دور موتور در حالت درجا کار کردن باشد. این موضوع به گونه ای است که حس می‌کنید پیشرانه با سرعت بیشتری در مقایسه با حالت عادی کار می‌کند. دلیل این امر نیز می‌تواند: افزایش اصطکاک بین پیستون‌ها، رینگ‌ها و یاتاقان‌ها باشد.

عملکرد روغن موتور پژو 2008 در خودرو چیست؟

به طور کلی روغن موتور پژو2008 یکی از اساسی ترین نیازهای خودرو پژو است.  استفاده از روغن موتور به دلیل این است که موتور خودرو کارایی بهتری داشته باشد. همچنین در نحوه عملکرد و افزایش طول عمر موتور بسیار کاربرد دارد. توجه داشته باشید که استفاده از روغن موتور مطلوب کمک می کند تا روغن بتواند به همه وظایفی خود عمل کند.

کلام پایانی

در این مقاله بر آن شدیم تا نحوه عملکرد و نشانه های تعویض روغن موتور پژو 2008 را به طور کامل شرح دهیم. به طور کلی روغن موتور یکی از مهم ترین خنککننده و روان کننده قطعات به شمار می روند. از این رو پیشنهاد می شود حتماً از روغن موتور با کیفیت برای خودرو استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید هرچند وقت یکبار برای تعویض آن به مکانیکی ها مراجعه کنید. شایان به ذکر است که زمان تعویض روغن موتور در هر خودرویی متفاوت است. همچنین این موضوع با توجه به کیفیت روغن، نحوه استفاده از خودرو و غیره مرتبط است.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

در فصل زمستان برای محافظت از موتور خودرو و جلوگیری از یخ زدگی می بایست به آب رادیاتور یخ اضافه کرد. در ماشین چند نمونه سیال  وجود دارد که روغن موتور یکی از این سیال ها است. گاهی اوقات متوجه می شویم که زیر پای سمت راننده خیس شده و ضد یخ را مشاهده می کنیم. نشتی ضدیخ زیر پای راننده خطرناک است و بیشتر در خودروهای پژو 206 رخ می دهد. در این مقاله قصد داریم بفهمیم "علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده چیست؟" با ما همراه باشید. شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد علت ریختن ضد یخ زیر پای راننده به سایت یدک یار سر بزنید.

علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده چیست؟

علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده

علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده (Water under driver side carpet) ممکن است موارد زیادی باشد. با بررسی دقیق و دانستن دلیل نشتی می توانید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. در صورت توجه نکردن به این موضوع کم آبی درون رادیاتور باعث سوختن موتور خودرو می شود. بطور کلی علت ریختن آب رادیاتور یا ضدیخ زیر پای راننده می تواند یکی از موارد زیر باشد:

نشت ضد یخ

نشت ضد یخ یا خنک کننده می تواند علت ریختن آب رادیاتور یا ضدیخ زیر پای راننده باشد. ضد یخ مایع ضروری در خودرو است که باعث می شود موتور خودرو در دمای کارآمد عمل می کند. رنگ ضد یخ در گذشته در همه خودروها به رنگ سبز بود. اما در حال حاضر رنگ ضدیخ بستگی به نوع ماشین دارد. خودرو هوندا خنک کننده آبی رنگ دارد و مرسدس رنگ شفاف عرضه می کند.

رنگ و طعم خنک کننده شیرین است ولی آن را مزه نکنید زیرا دارای اتیلن گلیکول است که سمی و خطرناک است. کاربرد ضدیخ بدون کیفیت در خودرو باعث کاهش زودرس سطح آب می شود. بنابراین در هنگام خرید ضدیخ یا خنک کننده موتور سعی کنید از برند معروف و معتبر خریداری کنید.

نشتی آب

علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده

نشتی آب یکی از دلایل رایج برای ریختن آب زیر پای راننده خودرو است. اگر متوجه مایع بی بو و شفاف شدید این مایع آب سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو شما است، زیرا سیستم تهویه ماشین منبع نشتی آب است. این نشتی آب بطور معمول در سمت راست جلو یا در وسط کابین رخ می دهد. در اینجور مواقع می بایست سوئیچ گردش مجدد را روشن کنید، البته علاوه بر نشت AC خودرو (تهویه سیستم گرمایشی و سرمایشی)، نشت اگزوز هم وجود دارد. اگر آب از اگزوز ماشین می ریزد جای نگرانی نیسا فقط باید سطح خنک کننده را بررسی کنید.

روغن گیربکس

رنگ روغن گیربکس یا واسکازین خودرو قرمز و یا صورتی است. اگر گیربکس شروع به کند شدن کرد علامت نشتی روغن است که اگر ادامه یابد ماشین اصلا حرکت نمی کند.  روغن گیربکس شباهت زیادی به روغن موتور دارد. مکانیک های متخصص از تشخیص رنگ بو، آنها را از هم تشخیص می دهند.

روغن موتور

روغن موتور مایع متمایل به رنگ قهوه ای است اما بعد از مدتی که از زمان تعویض آن می گذرد به قهوه ای و در آخر به رنگ سیاه تبدیل می شود. نشت روغن موتور در زیر موتور اتفاق می افتد ولی بسته به نوع ماشین باید تشخیص داد موتور در کدام قسمت خودرو قرار گرفته است. هنگامی که روغن موتور علت ریختن آب رادیاتور یا ضدیخ زیر پای راننده باشد، تنها کاری که می کنید تشخیص منبع نشتی است. اگر خودتان قادر به تشخیص منبع نشت نشدید با یک مکانیک متخصص تماس بگیرید.

روغن هیدرولیک فرمان

روغن مایع هیدرولیک فرمان بوی متفاوتی دارد و غلیظ نیست . رنگ روغن هیدرولیک فرمان هوندا به رنگ کهربایی است. اگر حس کردید که نشتی آب رادیاتور زیر پای راننده از هیدرولیک فرمان است مخزن را بررسی کنید. از شیلنگ ها و لوله های متصل به مخزن تا پمپ هیدرولیک و شیر فرمان که همگی روی جعبه قرار دارند را بررسی کنید.

روغن دنده

نشت روغن دنده یا دیفرانسیل سیال می تواند علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده باشد. این مایع همانند عسل و بسیار غلیظ است و بوی تندی دارد که بزودی بوی آن از بین نمی رود. روغن دنده تازه به رنگ قهوه ای یا کهربایی تیره است. نشتی در دیفرانسیل عقب را براحتی می توانید پیدا کنید. از بوی روغن دنده می توانید محل نشتی را تشخیص دهید.

کلام پایانی  

با توجه به مطالبی که در مقاله علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده چیست؟ خواندیم ریختن آب و روغن زیر ماشین از نقص و یا بدکار کردن یکی از قطعات خودرو است که در بالا ذکر شدند. "علت ریختن آب رادیاتور یا ضد یخ زیر پای راننده" می تواند نشتی آب، نشتی روغن دنده، نشتی روغن موتور..... باشد. امید است مطالب این مقاله مورد پسند باشد.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

"لنت ترمز" یکی از مهم‎ترین قطعات لازم برای هر خودرویی از جمله پژو 2008 است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد لنت ترمز پژو 2008، انواع، قیمت و زمان تعویض آن صحبت کنیم. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد قیمت لنت 2008 به فروشگاه اینترنتی یدک یار سر بزنید و در صورت نیاز قطعه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

لنت ترمز پژو 2008 چه ویژگی‌هایی دارد؟

لنت ترمز 2008

همان‌طور که اشاره کردیم لنت ترمز (Brake pad) یکی از قطعات خودرو است که اهمیت ویژه‎ای دارد. این قطعه مربوط به سیستم ترمز است. باید گفت سیستم ترمز "پژو 2008" بهترین عملکرد را در بین خودروهای هم‎رده خود دارد. لنت ترمز پژو 2008 در ای‌بی‌اس قرار گرفته است و بر روی دیسک‌های چرخ قفل شده است. لازم به ذکر است این قطعه با ایجاد اصطکاک سرعت خودرو را کاهش می‌دهد تا آن متوقف شود. لنت‌هایی که در این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد در دو مدل سرامیکی و نیمه‌فلزی هستند.

قیمت لنت ترمز پژو 2008 به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لنت‌‌ ترمز پژو به عواملی مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها جنس لنت است. با توجه به مواد سازنده لنت، قیمت آن نیز فرق می‌کند. باید گفت قبلا برای ساخت لنت ترمز از آزبست استفاده می‌شده که قیمت کمتری داشته است. امروزه به دلیل مضر بودن این ماده برای انسان، استفاده از آن ممنوع شده است. به‌طورکلی لنت‌های ترمز به سه دسته ارگانیکی، سرامیکی و نیمه‎فلزی تقسیم می‌شوند. لنت‌های ترمز ارگانیکی نسبت به بقیه قیمت ارزان‌تری دارند، ازاین‌رو بیشتر در خودروهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لنت‌های سرامیکی نسبت به دو نوع دیگر قیمت بیشتری دارند. در بین این سه نوع، لنت‌های نیمه‌فلزی از نظر کارکرد و قیمت برای خودرو بسیار مناسب هستند. لنت‌های نیمه‌فلزی نسبت به ارگانیک عمر مفید بالاتری دارند. علاوه‌بر موارد گفته شده شرکت سازنده نیز می‌تواند بر روی قیمت تاثیر بگذارد. هر چه شرکت سازنده معروف‌تر باشد، قیمت لنت ترمز نیز تغییر خواهد کرد.

برندهای لنت ترمر پژو 2008

لنت ترمز 2008

لنت‌های ترمز انواع گوناگونی دارد که در ادامه به بررسی بعضی از انواع آن‌ها می‌پردازیم. انواع لنت‌های ترمز عبارت‌اند از:

ان ‌اچ ‌سی

در ساخت لنت ترمز این برند از سرامیک استفاده شده است. ان‌اچ‌سی یکی از بهترین برندهای "لنت ترمز پژو 2008" است که عمر بالایی دارد. NHC دارای ساختار نرمی است که به هنگام ترمز از ایجاد گرد‌وخاک جلوگیری می‌کند. به‌علاوه باید گفت این لنت صدای ناهنجار و یا لرزش در طول ترمزگیری ایجاد نمی‌کند. کشور سازنده لنت NHC تایوان است.

میراژ

کشور انگلیس این نوع از لنت ترمز را می‌سازد. از مزیت‌های میراژ این است که آسیب کمتری به دیسک ترمز می‌رساند و صدای ناهنجار ایجاد نمی‌کند. فیبر کربن ماده‌ای است که در ساخت این نوع لنت استفاده می‌شود. سازندگان لنت ترمز میراژ با ترکیب ویژگی‌های سرامیکی و نیمه‌فلزی، لنت‌‌های ترمز باکیفیتی را تولید می‌کنند.

ام‎ بی ‎کوریا

از دیگر برندهای موجود برای لنت ترمز پژو 2008  ام‌بی‌کوریا است که باید گفت از بهترین برندها است. با استفاده از لنت ام‌بی‌کوریا، قدرت سیستم ترمز خودرو در هر شرایطی بالا خواهد بود. به‌علاوه لازم به ذکر است این لنت برای محیط زیست هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. جنس این نوع از لنت‌ها، نیمه‌فلزی است و قیمت بسیار مناسبی دارد. از دیگر مزایایی که ام‌بی‌کوریا دارد این است که صداهای ناهنجار به هگام ترمز تولید نمی‌کند.

های تک

این نوع از لنت‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در هر شرایطی عملکرد خوبی داشته باشند. به‌علاوه در سیستم ترمز نیز اختلال ایجاد نمی‌کنند. های تک ساخت کشور کره جنوبی است که در برابر گرمای بالا مقاومت دارد. از دیگر مزایای این لنت عدم ایجاد صدای ناهنجار به هنگام ترمزگیری است. نکته جالبی که در مورد این لنت وجود  دارد این است که در ساخت آن از مواد مضر مانند سرب استفاده نشده است.

چه زمانی باید لنت ترمز پژو 2008 را تعویض کنیم؟

لنت ترمز را باید بعد از مدتی کار کردن تعویض کرد، زیرا کارایی خود را از دست می‎دهد. لنت یک سری علائم نشان می‌دهد که مشخص می‌کند نیاز به تعویض آن است. این علائم عبارت‌اند از:

ایجاد بوی سوختگی از لنت

تولید صدای جیغ به هنگام ترمزگیری

صدای سایش و خردگی به هنگام ترمزگیری

وجود لرزش یا ضربان در پدال ترمز

روشن صدای چراغ هشدار که نشان می‌دهد لنت رو به اتمام است.

کلام پایانی

همان‎طور که متوجه شدیم لنت برای سیستم ترمز خودرو بسیار ضروری است پس باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشیم. اگر می‌خواهید در هنگام ترمزگیری با مشکلی مواجه نشوید باید از لنت ترمز باکیفیت استفاده کنید. ما در بالا سعی کردیم بعضی از بهترین مدل‌های لنت را معرفی کنیم. در پایان باید گفت حتما برای خرید لنت ترمز پژو 2008 به مراکز مطمئن مراجعه فرمایید.

  • peugeot 407