درباره میل موجگیر
انواع مختلفی از سیستم ها در بازار موجود است که همه آنها از نظر مکانیکی امکان تنظیم را دارند. کارکرد آن جهت دهی بار پدال از یک سیلندر اصلی به دیگری. معمولاً یک سیلندر ترمزهای جلو را تغذیه می کند و دیگری ترمز عقب. اکثر سیستم ها به عنوان یک پرتو ساده عمل می کنند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد "میل موجگیر چیست؟" و "میل موجگیر چکار میکند؟" با ما در این مقاله همراه باشید.
یاطاقان کروی در میل موجگیر
سال ها متداول ترین نوع سیستم میله تعادل، یاتاقان کروی در یک "میل موجگیر" در داخل بود. پدال و یک شکاف متصل به انتهای هر میله فشار فشار سیلندر اصلی. محوری ثابت اما آزاد برای چرخاندن مرکز یا در مرکز بلبرینگ کروی و نخ در آن قرار دارد میله فشار شکاف می خورد. با چرخاندن میل موجگیر (anti-rcll bar) یا میله تعادل یاطاقان کروی در داخل و عقب حرکت می کند. ما در این مقاله به توضیحاتی در مورد "انواع میل موجگیر" میپردازیم.
برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد میل موجگیر چیست؟ با ما همراه باشید. این نوع سیستم احتمالاً هنوز رایج ترین است اما اکنون سیستم های کارآمدتری وجود دارد. در این نوع یاتاقان کروی با یک میله مرکزی جایگزین می شود که معمولاً در موقعیت ثابت قرار می گیرد در میانه راه بین دو سیلندر اصلی. مرکز تنه رشته ای است. درون شکافهای متصل به میله های فشار سیلندر اصلی می چرخد اما درون آنها متصل نیست. چرخش میل موجگیر یا میله تعادل باعث می شود که ترن های سیلندر اصلی نسبت به مرکز حرکت کنند.
در نظر بگیرید بدنه سیلندر اصلی که به نزدیک ترنیتون مرکزی نزدیک می شود بار خود را داردافزایش یافته است. بنابراین در روند چرخاندن میل موجگیر یا میل تعادل در جهت عقربه های ساعت باعث افزایش بار سیلندر سمت راست می شود. از آنجا که ترانونیون مرکزی بیشتر از سیلندرها زاویه می گیرد زیرا در فاصله دورتر از آن تنظیم می شود. موقعیت میانی باید به حداقل برسد. هرگاه تنظیمات بیشتر از 2 یا 3 نوبت شود، این کار انجام می شود.
بهتر است به سیلندر اندازه بعدی بروید تا تنظیمات را به موقعیت میانی برگردانید. به طور سنتی میل موجگیر یا تعادل در پدال با یاطاقان های کولسی یا کروی نصب شده به استاد است. میله های فشار سیلندر اما می توان آن را در انتهای سیلندرهای اصلی با یاطاقان کلاوی یا کروی نصب کرد.
در بدنه های استوانه، روش اخیر بسته بندی بهتری را امکان پذیر می کند و به این معنی است که نوار تعادل اینگونه نیست. از طریق قوس منتقل شده توسط پدال حرکت کنید. سیستم های اخیر باید با سیلندرهای سفت و سخت استفاده شوند. میله فشار / پیستون در حالی که اولی را می توان با میله های فشار مفصلی و محکم نصب شده استفاده کرد.
کارایی سیستم
بسیاری از مشکلات ترمز را می توان در ناکارآمدی سیستم تحریک جستجو کرد. مانند هر سیستم مراقبت دیگری باید گرفته شود تا به قطعات متحرک آسیب نرساند. قطعات طراحی شده برای چرخش یا بیان باید در این کار آزاد باشند و باید به میزان کافی روغن کاری شده و سالم باشد. یاتاقان های کروی استفاده شده در میل موجگیر تعادل مرکز باید یک نوع شل باشد، نوع فلز به فلز با کیفیت خوب، روغن کاری شده است. قطعات باید طوری تنظیم شود که همه چیز در حالت بارگذاری حداکثر معمول ترمز باشد و در حالت آرام نباشد. برای رسیدن به این سیستم، سیستم های مختلف به موقعیت استراحت دیگر در نوار تعادل نیاز دارند.
از سمت پدال دیده می شود باید مربع تا خط وسط سیلندر اصلی زیر معمول باشد، حداکثر بار ترمز. سرانجام دوباره تحت حداکثر میزان ترمز معمول راننده باید بیشترین فشار را داشته باشد. مربع نقطه سودمند بر روی پدال. شرایط تحت حداکثر ترمزگیری.
همه سیستم ها باید محدودیتی برای تعریف میله تعادل داشته باشند. دلیل این امر باید باشد. هنگامی که نوار تعادل به حد بیان خود رسید، یک خرابی هیدرولیک در یک مدار وجود دارد
مدار دیگر فشار ایجاد می کند. این یک شکست کامل نیست زیرا کل سیستم بر روی یک سیستم بارگیری شده است. کنار و احتمال خم شدن دارد اما حداقل مقداری ترمز می کند تا بتواند خودرو را به موقعیت ایمن برساند. بیان میل موجگیر تعادل یاطاقان کروی قدیمی با میزان ترخیص بین دو محدود شد.
کلویس و لوله در پدال
مشکلی که در این نوع سیستم وجود دارد این است که clevis می تواند یک طرف آن را لمس کند. لول موجگیر تحت عملکرد طبیعی باعث تلفات می شود. بعضی اوقات یک واشر بزرگ بین آن قرار می گیرد، clevis و tube برای محدود کردن چنین تلفاتی هستند. سیستم های Trunnion معمولاً از این طریق محدود نمی شوند. هنگامی که نوار تعادل به پیش طراحی شده رسید.