yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

  • ۰
  • ۰

درباره سرسیلندر

شما می توانید انواع اطلاعات مربوط به  "سرسیلندر" را پیدا کنید و بسیاری از دارندگان اتومبیل از عملکرد آن آگاه هستند، اما در مورد خود سر سیلندر اطلاعات کمتری دارند. به همین دلیل ما همه چیزهایی را که باید در مورد سر سیلندر بدانید جمع آوری کرده ایم. بیاموزید که چطور سر سیلندر در ماشین شما کار می کند، چرا مهم است و چه نقصی می تواند رخ دهد. برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "انواع سرسیلندر" با ما همراه باشید.

سر سیلندر در ماشین من چه کار می کند؟

وظیفه اصلی سر سیلندر بستن محفظه احتراق موتور از بالا است. قسمت بالایی موتور را سر سیلندر می نامند در حالی که قسمت پایین آن بلوک موتور است. سر سیلندر روی موتور می نشیند و محفظه احتراق را می بندد. شکافی که بین سر سیلندر و موتور باقی مانده است توسط واشر سر تکمیل می شود. "سرسیلندر چیست؟" یکی از سوال های متداولد رمورد این قطعه است. ما در این مقاله به بررسی سوال "سرسیلندر چکار میکند؟" و سوال که در قبل خواندید پاسخ داده ایم.

وظیفه دیگر سر سیلندر (cylinder head) اطمینان از روانکاری مداوم سیلندر است. اگر سیلندرها روغن کاری نشده باشند، عملکرد روان موتور امکان پذیر نیست، به همین دلیل سر سیلندر یک قسمت ضروری از عملکرد موتور است.

به این ترتیب استوانه ای ساخته می شود

سر سیلندر نه تنها قسمت بسیار مهمی از موتور شما است، بلکه به دلیل ساختار پیچیده یکی از گرانترین قطعات موتور خودرو است. از آنجا که سر سیلندر در طی فرآیند احتراق در معرض دمای بسیار بالایی قرار دارد، از آلیاژهای آلومینیوم مقاوم و فلزات سبک تشکیل شده است.

در قسمت پایین، معمولاً مستقیماً به محفظه میل لنگر لنگر می اندازد و در قسمت بالا با درپوش شیر بسته می شود. بسته به اینکه موتور خودرو شما دیزلی باشد یا بنزینی، ساختار سر سیلندر متفاوت است.

سرسیلندر

اینها اجزای یک سر سیلندر در یک موتور بنزینی هستند

مجاری ورودی و اگزوز: این اطمینان حاصل می کند که گاز خروجی از سیلندرها خارج شده و مخلوط سوخت و هوا جذب می شود به سیلندرها وارد شود

دریچه های ورودی و اگزوز: اینجا جایی است که موتورهای بنزینی مخلوط سوخت هوا را می مکند، در حالی که گازهای خروجی به طور همزمان به سیستم اگزوز منتقل می شوند

میل بادامک: میل لنگ رانده شده توسط تسمه تایم میل بادامک را به حرکت در می آورد. میل بادامک وظیفه باز و بسته شدن دریچه ها را بر عهده دارد

انژکتور: آنها از تزریق سوخت به محفظه های احتراق اطمینان حاصل می کنند

شمع: آنها شروع به احتراق سوخت می کنند

اینها اجزای یک سر سیلندر در یک موتور دیزلی است

مجاری ورودی و اگزوز: آنها اجازه می دهند گازهای خروجی از سیلندرها خارج شده و مخلوط سوخت و سوخت هوا گرفته شده به سیلندرها وارد شود.

دریچه های ورودی و اگزوز: در حالی که گازهای خروجی به طور همزمان به سیستم اگزوز منتقل می شوند، وسایل نقلیه دیزلی هوا را از طریق دریچه های ورودی و خروجی می کشند.

میل بادامک: میل لنگ رانده شده توسط زنجیره زمانبندی میل بادامک را به حرکت در می آورد. میل بادامک وظیفه باز و بسته شدن دریچه ها را بر عهده دارد

انژکتورها: اینها سوخت موتورهای دیزلی را به محفظه های احتراق یا اتاق های انتهایی تزریق می کنند

شاخه های برقی: آنها به عنوان یک وسیله کمکی برای شروع سرد عمل می کنند

سرسیلندر

آیا سر سیلندر می تواند نقصی داشته باشد؟

متأسفانه ساختار پیچیده سر سیلندر و کارهای بیشمار آن را مستعد نقص می کند. شایع ترین نقص، نشتی شدن واشر سرسیلندر است که در اثر سایش بیشتر ایجاد می شود. در پست وبلاگ ما در مورد علائم واشر معیوب سر بیشتر ببینید.

همچنین ممکن است نقایصی در سر سیلندر وجود داشته باشد، به عنوان مثال، با درجه حرارت بالا و ارتعاشات شدید در موتور در حال کار. این می تواند منجر به ترک خوردگی در مواد سر سیلندر شود.

تعمیر یا ترمیم سر سیلندر؟

بسیاری از نقایص ممکن است نیاز به تعمیر سر سیلندر داشته باشد که بسیار گران است. از آنجا که سر سیلندر در موتور نصب شده است، کار گسترده روی این جزء موتور با تعمیر یا ترمیم همراه است.

در بیشتر موارد، ابتدا باید سر سیلندر برداشته شود و پس از تعمیر صاف شود، زیرا این تنها راه اطمینان از بسته شدن صحیح قسمت پایین موتور است.

تعویض سر سیلندر فقط در موارد نادر اتفاق می افتد. بیشتر نقص های سرسیلندر مربوط به قطعات قابل تعویض مانند شیرآلات است.

چگونه علائم نقص احتمالی را تشخیص دهیم

اگر در عملکرد موتور خود بی نظمی مشاهده کردید، توصیه می شود در اسرع وقت با یک گاراژ تماس بگیرید تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

علائم نقص سر سیلندر شامل موارد زیر است:

شما متوجه افت قدرت موتور می شوید

دمای آب خنک کننده در منطقه قرمز است

روغن را در آب خنک کننده می بینید

باید پس از مدت کوتاهی آب و روغن را دوباره پر کنید

شما متوجه یک رفتار بد شروع سرد می شوید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی