yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

yadakyar

هدف ما در فروشگاه یدک یار این است که لوازم یدکی خودروها را با ضمانت اصالت به دست مشتری برسانیم. در این بلاگ ما لوازم یدکی خودروها را بررسی میکنیم.تمام قطعات با تضمین اصالت هستند.

۶ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درباره رادیاتور آب

برای بدست آوردن اطلاعاتی "درباره رادیاتور آب" با ما همراه باشید. گرمای بیش از حد در اتومبیل ها یک مشکل جدی است. برای کاهش دما، اتومبیل ها دارای سیستم خنک کننده با استفاده از خنک کننده و آب هستند. برای یادگیری نحوه پر کردن آب در رادیاتور ماشین، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مقاله موضوع رادیاتور آب چیست؟ را مورد بررسی قرارداده ایم.

در گذشته، رانندگان و تولید کنندگان به خوبی از آسیب های ناشی از گرما در اتومبیل ها آگاهی نداشتند. با این حال، به دلیل بسیاری از مشکلات ناشی از گرم شدن بیش از حد و یخ زدگی، تولید کنندگان سیستم های خنک کننده را بر روی اتومبیل ها اضافه کرده اند. این سیستم ها عمدتا از مخلوط آب و ضد یخ یا صرفاً آب برای خنک نگه داشتن موتورها استفاده می کنند. با این وجود، آب رادیاتور آب اتومبیل در طول زمان استفاده تبخیر می شود، بنابراین باید به سطح آب توجه کنید. پر کردن آب در "رادیاتور آب" اتومبیل کار ساده ای است، اما شما باید برخی از دستورالعمل های ایمنی ذکر شده در مراحل نحوه پر کردن آب در رادیاتور (radiator) ماشین را دنبال کنید.

رادیاتور آب

مرحله 1: هنگام باز کردن درپوش رادیاتور توجه کنید

ما در این مقاله سوال "رادیاتور آب چیست؟" با ما همراه ابشید. هنگام بازکردن درپوش رادیاتور، باید این کار را به آرامی انجام دهید زیرا در حال حاضر ممکن است آب هنوز گرم باشد و بخار به سرعت خارج شود. بنابراین، اگر احساس می کنید بخارهایی در حالی که آهسته درپوش را می چرخانید بیرون می آیند، آن را دوباره محکم کرده و بگذارید آب سرد شود. از طرف دیگر، اگر اتفاقی نیفتد، می توانید با خیال راحت درپوش را بردارید.

مرحله 2: سطح آب را قبل از پر کردن بررسی کنید

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی درمورد "رادیاتور چکار میکند؟" بدست می آورید. برای پر کردن آب عجله نکنید، اما ابتدا سطح آن را بررسی کنید. دیدن سطح آب در رادیاتور کمی مشکل است. با این حال، تقریباً می توانید تخمین بزنید که آیا لوله های رادیاتور قابل مشاهده را می پوشاند یا به چندین اینچ زیر کلاهک می رسد.

رادیاتور آب

مرحله 3: موتور اتومبیل خود را روشن کنید

قبل از پر کردن آب در رادیاتور اتومبیل، اطمینان حاصل کنید که موتور ماشین را روشن کرده اید. موتور در حال کار به شما کمک می کند تا آب پر کننده را با آب موجود در ماشین مخلوط کنید. همانطور که آب پر کننده به گردش آب گرم اتومبیل شما پیوسته است، دفعه بعد که ماشین را لنگ می زنید، دما در هر قسمت یکسان است.

مرحله 4: در صورت لزوم آب را با ضد یخ مخلوط کنید

اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب می تواند یخ بزند، بدیهی است که آب فقط نمی تواند به عملکرد صحیح رادیاتور خودرو کمک کند. به جای استفاده از آب صرف، مقادیر مساوی آب و ضد یخ را مخلوط کنید (می توانید قسمتهای مختلف را بر اساس نیاز خود مخلوط کنید). این باعث می شود آب از یخ زدگی صرفه جویی شود، و از جنبه خوبی، این باعث افزایش نقطه جوش مخلوط می شود که توانایی خنک کننده رادیاتور اتومبیل را بهبود می بخشد.

مرحله 5: آب را در رادیاتور ماشین پر کنید و درپوش آن را محکم کنید

بعد از اینکه آب کافی در رادیاتور پر کردید، درپوش را محکم کنید. توجه داشته باشید که اگر اتومبیل شما از درپوش فشار ایمنی استفاده می کند، مطمئن شوید که سطح را پایین آورده اید.

پر کردن آب در رادیاتور اتومبیل کار سختی نیست. با این حال، شما باید برخی از اصول مانند انتظار برای خنک شدن آب، بررسی سطح آب، اجازه دادن به کار موتور موتور و مخلوط کردن آب با خنک کننده ها (در صورت لزوم) را دنبال کنید. با داشتن آب کافی در رادیاتور، ماشین شما با مشکلات مربوط به گرم شدن بیش از حد مواجه خواهد شد و در واقع عملکرد بهتری دارد.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

میله های اتصال

"شاتون" پیوند مکانیکی بین پیستون و میل لنگ را فراهم می کند و باید دارای ویژگی های مقاومت بالا، جرم اینرسی کم و یکنواختی جرم با سایر میله های اتصال متصل به میل لنگ باشد. اتصال به میل لنگ از طریق یاتاقان جامد حاوی نیمی از پوسته های وارد شده در دو طرف انتهای بزرگ شکاف حاصل می شود.

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "شاتون چیست؟" با ما همراه باشید. جفت شدن به پیستون معمولاً از طریق یک پین گلدان فولادی سخت شده از طریق بدنه پیستون انجام می شود. در سالهای اخیر، شاتون بسیار خوبی در انتهای بزرگ تقسیم شده از طریق شکستگی کنترل شده در انتهای بزرگ شاتون (connecting rod) حاصل شده است (Olaniran and Stickels 1993). انتهای بزرگ شاتون اغلب به طور مستقیم رشته ای می شوند به طوری که ممکن است قسمت تقسیم شده در هنگام مونتاژ با میل لنگ متصل شود. مواد مربوط به اتصال میله ها شامل فولادهای متالورژی پودری است که به شکل اولیه ساخته می شوند و در نزدیکی بعدی نهایی می شوند و همچنین فولادهای کربن متوسط ​​که از طریق فرایندهای عملیات حرارتی جداگانه یا با خنک کننده کنترل شده در مرحله مرحله جعل، مقاومت برتر را ایجاد می کنند. موتورهای مسابقه ای ممکن است از آلیاژهای تیتانیوم مانند Ti-6Al-4V برای اتصال میله ها به منظور دستیابی به نسبت بالای مقاومت به جرم قطعه استفاده کنند. ما در این مقاله "پرسش شاتون چکار میکند؟" را مورد بررسی قرارداده ایم.

شاتون

میله های اتصال و تسمه های غیر عادی

شما با مطالعه این مقاله اطلاعاتی درمورد "انواع شاتون" بدست می آورید. میله های اتصال (شکل 4.33) نیروی چرخشی پایه میل لنگ را به یک نیروی نوسانی روی پایه مچ دست منتقل می کند. میله های اتصال عمودی به خطوط مرکزی خود در انتهای پایه میل لنگ برای مونتاژ میله بر روی میل لنگ تقسیم می شوند. درپوش و میله با بوش تحمل نزدیک یا پیچ و مهره های متصل به بدنه تراز می شوند. میله ها ممکن است با تفنگ سوراخ شوند یا ممکن است مجراهایی برای انتقال روغن از پایه مچ دست به میل لنگ داشته باشند. یک شاتون با بار کششی از فولاد جعلی، فولاد ریخته گری یا فولاد ساخته شده ساخته شده است. میله های دارای بار فشرده سازی از فولاد ندولار یا آلیاژ آلومینیوم هستند.

نسبت فاصله بین خطوط مرکزی پین مچ دست و بلبرینگ های میل لنگ به نیمی از طول ضربه به عنوان L / R گفته می شود. این نسبت به طور مستقیم بر روی تپش های فشار، کارایی حجمی، اندازه میراگر ضربان، سرعت جدا شدن مایع، سر شتاب، گشتاور نیروهای اینرسی و اندازه قاب تأثیر می گذارد. L / R پایین منجر به تپش های بالا می شود. L / R زیاد ضربان ها را کاهش می دهد اما ممکن است منجر به یک قاب قدرت بزرگ و غیر اقتصادی شود. محدوده صنعتی L / R  4: 1 تا 6: 1 است.

شاتون

بند خارج از مرکز (شکل 4.34) عملکرد مشابه شاتون را دارد، با این تفاوت که معمولاً شاخه شکاف دار نیست. بند غیر عادی با یاطاقان ضد اصطکاک (غلتک یا توپی) مجهز شده است، در حالی که میله های اتصال با یاطاقان آستین مبله شده اند. تسمه های غیر عادی به پمپ های گل و لجن زده می شوند، که بدون نیاز به خط بای پس در برابر بار کامل راه اندازی می شوند.

کارایی شاتون

شاتون اجزای موتور است که حرکت را از پیستون به میل لنگ منتقل می کند و به عنوان بازوی اهرم عمل می کند. میله های اتصال معمولاً از آلیاژ آلومینیوم ریخته گری ساخته می شوند و برای مقاومت در برابر فشارهای دینامیکی ناشی از احتراق و حرکت پیستون طراحی شده اند. انتهای کوچک شاتون با پین پیستون به پیستون متصل می شود. پین پیستون یا پین مچ، یک نقطه محوری بین پیستون و شاتون را فراهم می کند. از گیره های فنر یا قفل سنجاق پیستونی برای نگه داشتن پایه پیستون استفاده می شود.

انتهای بزرگ شاتون به میله میل لنگ متصل می شود تا یک نقطه محوری در میل لنگ فراهم کند. میله های اتصال به صورت یک قطعه یا دو قطعه تولید می شوند. کلاهک میله ای قسمت قابل جابجایی یک شاتون دو قطعه است که یک سطح تحمل را برای میله لنگ دار فراهم می کند. درپوش میله برای نصب و برداشتن از میل لنگ با دو پیچ درپوش به شاتون متصل می شود.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

جعبه فیوز

"جعبه فیوزها" به هر شکل، اندازه و رنگی وجود دارند و از آنها برای همسان سازی و کاهش جریان الکتریکی که از طریق سیم ها عبور می کند استفاده می شود تا از صدمه دیدن الکترونیک از برق زیاد جلوگیری کند. غالباً فیوزها به شکل مستطیل یا لوله مانند در می آیند. یک فیوز مستطیل شکل از دو کانکتور فشار داخل متصل شده است که توسط یک سیم فیوز در یک پوشش محافظ متصل شده است، به طور معمول از پلاستیک ساخته شده است، که در صورت بارگیری بیش از حد می سوزد یا می وزد. فیوزهای لوله در لامپهای فلورسنت، در مقیاس بسیار کوچکتر، شبیه قسمت لامپهای فلورسنت هستند که قسمت لوله آنها طولانی است و در دو انتهای آن یک محافظ محافظ ساخته شده از شیشه در بین آنها است. برای بدست آوردن اطلاعایت در مورد "جعبه فیوز چیست؟" با ما همراه باشید. در حال اجرا بین انتهای فلز و محافظت شده توسط شیشه، یک سیم فیوز نازک است که می سوزد و در صورت بارگیری بیش از حد می وزد.

جعبه فیوز

بدون فیوز، یک جریان الکتریکی بزرگ و بیش از حد ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد سیم ها، ذوب شدن عایق و آتش سوزی شود. جریان زیاد به هر جز  برابر با خرابی فوری است، بنابراین، فیوز اطمینان می دهد که جریان در سطح معقولی برای ادامه کار قطعه باقی بماند. ما در این مقاله مطالبی در مورد "جعبه فیوز چکار میکند؟" قرار داده ایم. هنوز هم اگر جریان خیلی زیاد باشد، فیوز می وزد. هنگامی که برف پاک کن ها، چراغ های جلو، چراغ های داخلی، گرمکن صندلی ها یا رادیو کار نمی کنند، رانندگان متوجه مشکل در فیوزها می شوند. در بعضی موارد، ممکن است وسیله نقلیه در راه اندازی نیز مشکل داشته باشد.

جعبه فیوز چیست؟

شما با مطالعه این مقاله اطلاعایت در مورد "انواع جعبه فیوز" بدست می آورید. اکثر وسایل نقلیه مجهز به دو جعبه فیوز هستند. یکی در محفظه موتور قرار دارد و برای محافظت از اجزای موتور مانند سیستم خنک کننده، پمپ ترمز ضد قفل و واحد کنترل موتور استفاده می شود. دیگری معمولاً در قسمت کابین در داشبورد یا زیر آن، در سمت راننده برای محافظت از وسایل برقی داخلی دیده می شود. جعبه فیوز (fuse box) انواع فیوزها و رله ها را در یک مکان راحت و در برابر عناصر خارجی محافظت می کند. تعویض جعبه فیوز اتومبیل اغلب لازم نیست مگر اینکه وسیله نقلیه دچار آسیب دیدگی شدید یا مشکلات الکتریکی شده باشد.

جعبه فیوز

جایگزینی فیوزها

برای یافتن جعبه فیوز وسیله نقلیه خود به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. نه تنها دستی شما را به محلی که جعبه فیوز در آن قرار دارد نشان می دهد، بلکه یک نمودار نشان دهنده فیوز تعیین شده برای هر جز است. این نمودار برای تعیین اینکه کدام فیوز دمیده شده کاملاً مفید است. اکیداً توصیه می شود هنگام تعویض فیوزها فقط از ساخت تجهیزات اصلی و آمپر برابر استفاده کنید. فیوز 10 آمپر را با فیوز 30 آمپر جایگزین نکنید. 10 آمپر برای دمیدن با سرعت جریان کمتری طراحی شده است، در حالی که 30 آمپر اجازه عبور جریان بالاتر را می دهد. استفاده از جریان بالاتر برای عبور از حد توصیه شده می تواند برای م theلفه مضر باشد.

اگرچه بیشتر جعبه های فیوز در طول عمر خودرو دوام می آورند، اما اگر ترمینال هایی که فیوزها به آن متصل هستند بیش از حد گرم شوند و باعث ذوب شدن پلاستیک شوند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

فیوزها اساساً حافظ اجزای الکتریکی وسیله نقلیه شما هستند. رله های داخل صفحه فیوز با دور نگه داشتن منبع تغذیه ولتاژ بالا از سوئیچ های درایو، به محافظت از راننده کمک می کنند. جعبه فیوزها فیوزها و رله ها را در خود جای داده اند تا از آسیب رسیدن به آب، هوا و سایر شرایط رانندگی جلوگیری کنند. جعبه های فیوز خودرو اغلب به دلایل بیش از حد گرم می شوند که از جمله آنها می توان به لوازم جانبی الکتریکی یا قطعات اضافه شده در بازار یا اتصالات و سیم های اندازه اشتباه توسط سازنده اشاره کرد که معمولاً منجر به فراخوانی خودرو می شود.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

بررسی دیسک و صفحه کلاچ

"دیسک و صفحه کلاچ" بخشی از اتومبیل است که دو یا چند شافت چرخان را به هم متصل می کند. در یک اتومبیل دنده دستی، "کلاچ" اتصال بین شافت از موتور و شافت هایی را که چرخ ها را می چرخاند کنترل می کند. این یک بخش حیاتی از ماشین آلات کار ماشین است زیرا موتور تمام وقت نیرو تولید می کند و دارای قطعاتی است که دائماً در حال چرخش هستند، اما چرخ ها دائماً نمی چرخند.

دیسک و صفحه کلاچ 

برای اینکه این اتومبیل بتواند هم سرعت خود را تغییر دهد و هم بدون خاموش شدن موتور کاملاً متوقف شود، باید اتصال بین چرخ ها و موتور به طور موقت قطع شود. دو قسمت اصلی کلاچ شما وجود دارد: صفحه کلاچ و چرخ دنده. اگر پای شما به پدال کلاچ فشار نمی آورد، مجموعه ای از فنرها وجود دارند که صفحه فشار را به سمت "صفحه کلاچ" (clutch) فشار می دهند.

فشار فنرها صفحه کلاچ را نیز به سمت بالا به سمت چرخ مگس سوق می دهد. این موتور را به شافت متصل می کند که حرکت را به چرخ ها منتقل می کند و باعث می شود که هر دو همزمان بچرخند. هنگامی که پای شما به پدال کلاچ فشار می آورد، شما بر روی یک چنگال رها کننده فشار می دهید، که از طریق یک سری فنرها و پین ها، صفحه فشار را از صفحه کلاچ دور می کند. این ارتباط بین موتور چرخان و چرخها را قطع می کند، به این معنی که چرخها همچنان به چرخش ادامه می یابند اما تحت حرکت خودشان، نه از طریق قدرت موتور. برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "کیت کلاچ" با ما همراه باشید.

این طراحی به شما امکان می دهد تا چرخ ها را از موتور جدا کنید تا بتوانید دنده را عوض کنید، به رانندگان اجازه می دهد تا کنترل زیادی بر سرعت اتومبیل خود داشته باشند.

کلاچ چیست؟

در اتومبیل، موتور همیشه در حال چرخش است، اما چرخ های ماشین باید بتوانند روشن و متوقف شوند. در اتومبیل دنده دستی، کلاچ راهی است که راننده می تواند چرخ ها را از موتور جدا کند و موتور را از بین نبرد.

از نزدیک پدال های گیربکس دستی را با پدال کلاچ در سمت چپ چپ قرار دهید

کلاچ اتومبیل شما چگونه کار می کند؟

کلاچ ماشین شما دارای یک چرخ دنده است که به موتور متصل می شود، و یک صفحه کلاچ است که به سیستم انتقال قدرت شما متصل می شود.

وقتی پای شما روی پدال کلاچ نباشد فنرهایی وجود دارند که دیسک و صفحه کلاچ را تحت فشار قرار می دهند و این باعث فشار بر روی چرخ لنگر می شود. سپس موتور را روی شافت گیربکس قفل می کند و به آنها امکان می دهد با همان سرعت بچرخند و به ماشین شما اجازه حرکت می دهد.

دیسک و صفحه کلاچ 

هنگامی که پدال کلاچ فشار داده می شود، یک پیستون هیدرولیکی بر روی یک چنگال رها کننده فشار می آورد، سپس آن را به یک یاطاقان در وسط فنر فشار می دهد. با فشار دادن وسط این فنر، یک سری پین در اطراف قسمت خارجی فنر باعث می شود فشار فنر از دیسک کلاچ دور شود و این کلاچ را از موتور چرخان خارج می کند.

دیسک کلاچ اتومبیل که مکانیک در دستکش تغییر می کند

در مورد وسایل نقلیه انتقال قدرت اتوماتیک چه می توان گفت؟

اتومبیل های گیربکس اتوماتیک از نظر فنی دارای سیستم کلاچ هستند.

با این حال، در یک گیربکس اتوماتیک، کلاچ بخشی از یک سری بزرگتر از سیستم ها است که به جای کلاچی که در اتومبیل دنده دستی پیدا می کنید، با هم تشکیل می شوند و مبدل گشتاور را تشکیل می دهند.

مشکلات مشترک کلاچ

اگر با کلاچ خود رفتار خوبی داشته باشید می تواند تا 80،000 مایل دوام بیاورد.

با این حال، اگر مراقب آنها نیستید، یا دائماً ماشین خود را بیش از حد بار می کنید و بارهای سنگینی را تحمل می کنید، ممکن است کلاچ خود را با 35000 یا کمتر دوام بیاورید. برخی از رایج ترین مشکلات کلاچ عبارتند از:

سایش: رایج ترین مشکل، ساییده شدن مواد موجود در دیسک به دلیل اصطکاک مداوم است.

کابل شکسته: کابل برای فشار و کشیدن نیاز به کشش دارد.

نشت: نشتی درون سیلندرها باعث نمی شود که فشار مناسبی برای عملکرد طبیعی ایجاد کنند.

عدم انطباق: وقتی پدال را فشار می دهید پیوند مقدار اشتباه نیرو را منتقل می کند

هوا در خط هیدرولیک: هوا برای ایجاد فشار وارد خطی می شود که مایعات باید در آن باشد.

کلاچ سخت: اگر برای فشار دادن کلاچ خود به نیروی بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارید، این می تواند مشکل را نشان دهد.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "کمپرسور چیست؟" با ما همراه باشید. در دهه 60 کولر اتومبیل لوکس به حساب می آمد. بنابراین ، در آن زمان ، فقط حدود 20٪ از اتومبیل های ایالات متحده آمریکا آن را داشتند. با این حال ، در اواخر قرن 20 ، تولید کنندگان به طور گسترده ای اتومبیل A / C را شروع کردند. امروزه تقریباً همه اتومبیل ها آن را دارند. سیستم تهویه هوا و اتومبیل در دو چرخه کار می کند: تبرید و خنک کننده تبخیری (تبخیر و چگالش). هدف اصلی کولر گازی اتومبیل راحت سازی فضای کابین برای سرنشینان است.

اولاً ، "کمپرسور" فرایند راحت سازی هوا برای سرنشینان خودرو است. مهندسان با ایجاد تغییر در خصوصیات هوا به این مهم دست می یابند. این عمدتا شامل دما و رطوبت آن است. تهویه هوا وسیله ای است که خصوصیات هوا را تغییر داده و کنترل می کند. اصولاً کیفیت هوا و شرایط گرمایی آن را بهبود می بخشد. کمپرسور کولر اتومبیل نیز همین کار را می کند. حال ، اجازه دهید عملکرد چرخه تبرید را که در A / C اتومبیل های مدرن استفاده می شود ، درک کنیم.

کمپرسور کولر

دقیقاً مانند تهویه هوا خانگی ، کمپرسور ( compressor) کولر گازی اتومبیل نیز بر همان اصل کار می کند. این دارای اجزای اصلی زیر است:

کمپرسور

کندانسور

خشک کن گیرنده

شیر انبساط

سیم پیچ اواپراتور

ما در این مقاله پرسش "کمپرسور چکار میکند؟" را نیز مورد بررسی قرارداده ایم. سیستم کمپرسور کولر خودرو مبرد را تحت فشار از طریق این پنج جز major اصلی در یک مدار بسته به گردش در می آورد. در این نقاط از سیستم ، مبرد تحت فشار و تغییرات دما از پیش تعیین شده قرار می گیرد. اصولاً کولر گازی اتومبیل دارای دو مدار متفاوت است. یکی برای گردش مبرد A / C (گاز خنک کننده) در حالی که دیگری برای گردش هوای کابین است.

کمپرسور کولر

کمپرسور کولر اتومبیل:

برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد "انواع کمپرسور" با ما همراه باشید. گاز تبرید در داخل مدار تبرید بسته می شود. وارد کمپرسور می شود که بیشتر آن را فشرده می کند. این هم دما و هم فشار آن را افزایش می دهد. کمپرسور گاز مبرد کم فشار را از طریق دریچه مکش (سمت پایین) می کشد. سپس مبرد گرم را تحت فشار قرار داده و فشار آن را افزایش می دهد. سپس کمپرسور آن را از طریق دریچه تخلیه (سمت بالا) وارد کندانسور می کند. کمپرسور A / C از یک کلاچ مغناطیسی برای اتصال و قطع کمپرسور از موتور استفاده می کند. کمپرسور سپس گاز فشرده شده را به سمت واحد کندانسور هل می دهد.

خازن کمپرسور کولر اتومبیل:

کندانسور در قسمت جلوی خودرو قرار دارد. در پشت گریل جلو و مقابل رادیاتور اتومبیل قرار دارد. رو به باد. هوای محیطی که از کندانسور عبور می کند گرمای مبرد در گردش را از بین می برد. بنابراین مبرد از گاز به مایع تبدیل می شود.

واحد کندانسور بسیار شبیه به رادیاتور موتور است. گرمای مبرد گرم را جذب می کند. سپس ، گاز پرفشار را به مبرد مایع فشار قوی تبدیل می کند.

خشک کن گیرنده کمپرسور کولر اتومبیل:

مبرد مایع به سمت گیرنده گیرنده حرکت می کند. همچنین حاوی فیلتر و مواد خشک کننده است. گیرنده درایر ناخالصی ها را فیلتر کرده و رطوبت مبرد را از بین می برد. همچنین به عنوان مخزن ذخیره موقت مبرد مایع عمل می کند.

شیر انبساط کمپرسور کولر اتومبیل:

مبرد مایع فشار قوی سپس به سوپاپ انبساط جریان می یابد. با عبور مبرد از دریچه ، به دمای پایین ، مایع کم فشار و بخار تبدیل می شود. سوپاپ انبساط کننده مبرد را به صورت غبار به داخل اواپراتور پاشش می کند. این شیر میزان مبرد ورودی به اواپراتور را کنترل می کند.

اپراتور کولر اتومبیل:

مایع کم فشار بلافاصله با ورود به اواپراتور شروع به جوشیدن می کند و بخار می شود. یک سنسور دما در خروجی اواپراتور شیر انبساط را کنترل می کند. (اگر دمای خروجی خیلی زیاد باشد ، نشانگر این است که مبرد کافی به اواپراتور نمی رسد. این امر باعث خنک شدن ضعیف کابین می شود)

سنسور دما سیگنال را برای باز یا بسته شدن شیر انبساط ارسال می کند. این برای دستیابی به جریان صحیح مبرد است. سیستم تهویه هوا را قادر می سازد تا به میزان و دمای خروجی اواپراتور دست یابد. پس از آن مه مه آلود مبرد وارد اواپراتور می شود.

مدار جریان هوا:

از طرف دیگر سرنشینان اتومبیل گرمی را که با هوای کابین مخلوط می شود ، ساطع می کنند. این هوای گرم در حالی که دمنده آن را از سمت پایین هل می دهد وارد اواپراتور می شود. هوای کابین که از روی باله های اواپراتور عبور می کند ، گرمای خود را به مبرد تبخیری می دهد. از آنجا که مبرد از هوا سردتر است ، گرمای هوا را جذب می کند. این باعث تولید هوای خنک می شود و سپس به داخل کابین رانده می شود. دمای مناسب هوای کابین برای انسان حدود 23 درجه سانتیگراد است. اکثر سیستم های کمپرسور کولر اتوماتیک با خاموش کردن / روشن کردن خودکار کمپرسور a / c و چرخش موثر هوا در کابین سعی در دستیابی به آن دارند.

  • peugeot 407
  • ۰
  • ۰

درباره سرسیلندر

شما می توانید انواع اطلاعات مربوط به  "سرسیلندر" را پیدا کنید و بسیاری از دارندگان اتومبیل از عملکرد آن آگاه هستند، اما در مورد خود سر سیلندر اطلاعات کمتری دارند. به همین دلیل ما همه چیزهایی را که باید در مورد سر سیلندر بدانید جمع آوری کرده ایم. بیاموزید که چطور سر سیلندر در ماشین شما کار می کند، چرا مهم است و چه نقصی می تواند رخ دهد. برای بدست آوردن اطلاعاتی درمورد "انواع سرسیلندر" با ما همراه باشید.

سر سیلندر در ماشین من چه کار می کند؟

وظیفه اصلی سر سیلندر بستن محفظه احتراق موتور از بالا است. قسمت بالایی موتور را سر سیلندر می نامند در حالی که قسمت پایین آن بلوک موتور است. سر سیلندر روی موتور می نشیند و محفظه احتراق را می بندد. شکافی که بین سر سیلندر و موتور باقی مانده است توسط واشر سر تکمیل می شود. "سرسیلندر چیست؟" یکی از سوال های متداولد رمورد این قطعه است. ما در این مقاله به بررسی سوال "سرسیلندر چکار میکند؟" و سوال که در قبل خواندید پاسخ داده ایم.

وظیفه دیگر سر سیلندر (cylinder head) اطمینان از روانکاری مداوم سیلندر است. اگر سیلندرها روغن کاری نشده باشند، عملکرد روان موتور امکان پذیر نیست، به همین دلیل سر سیلندر یک قسمت ضروری از عملکرد موتور است.

به این ترتیب استوانه ای ساخته می شود

سر سیلندر نه تنها قسمت بسیار مهمی از موتور شما است، بلکه به دلیل ساختار پیچیده یکی از گرانترین قطعات موتور خودرو است. از آنجا که سر سیلندر در طی فرآیند احتراق در معرض دمای بسیار بالایی قرار دارد، از آلیاژهای آلومینیوم مقاوم و فلزات سبک تشکیل شده است.

در قسمت پایین، معمولاً مستقیماً به محفظه میل لنگر لنگر می اندازد و در قسمت بالا با درپوش شیر بسته می شود. بسته به اینکه موتور خودرو شما دیزلی باشد یا بنزینی، ساختار سر سیلندر متفاوت است.

سرسیلندر

اینها اجزای یک سر سیلندر در یک موتور بنزینی هستند

مجاری ورودی و اگزوز: این اطمینان حاصل می کند که گاز خروجی از سیلندرها خارج شده و مخلوط سوخت و هوا جذب می شود به سیلندرها وارد شود

دریچه های ورودی و اگزوز: اینجا جایی است که موتورهای بنزینی مخلوط سوخت هوا را می مکند، در حالی که گازهای خروجی به طور همزمان به سیستم اگزوز منتقل می شوند

میل بادامک: میل لنگ رانده شده توسط تسمه تایم میل بادامک را به حرکت در می آورد. میل بادامک وظیفه باز و بسته شدن دریچه ها را بر عهده دارد

انژکتور: آنها از تزریق سوخت به محفظه های احتراق اطمینان حاصل می کنند

شمع: آنها شروع به احتراق سوخت می کنند

اینها اجزای یک سر سیلندر در یک موتور دیزلی است

مجاری ورودی و اگزوز: آنها اجازه می دهند گازهای خروجی از سیلندرها خارج شده و مخلوط سوخت و سوخت هوا گرفته شده به سیلندرها وارد شود.

دریچه های ورودی و اگزوز: در حالی که گازهای خروجی به طور همزمان به سیستم اگزوز منتقل می شوند، وسایل نقلیه دیزلی هوا را از طریق دریچه های ورودی و خروجی می کشند.

میل بادامک: میل لنگ رانده شده توسط زنجیره زمانبندی میل بادامک را به حرکت در می آورد. میل بادامک وظیفه باز و بسته شدن دریچه ها را بر عهده دارد

انژکتورها: اینها سوخت موتورهای دیزلی را به محفظه های احتراق یا اتاق های انتهایی تزریق می کنند

شاخه های برقی: آنها به عنوان یک وسیله کمکی برای شروع سرد عمل می کنند

سرسیلندر

آیا سر سیلندر می تواند نقصی داشته باشد؟

متأسفانه ساختار پیچیده سر سیلندر و کارهای بیشمار آن را مستعد نقص می کند. شایع ترین نقص، نشتی شدن واشر سرسیلندر است که در اثر سایش بیشتر ایجاد می شود. در پست وبلاگ ما در مورد علائم واشر معیوب سر بیشتر ببینید.

همچنین ممکن است نقایصی در سر سیلندر وجود داشته باشد، به عنوان مثال، با درجه حرارت بالا و ارتعاشات شدید در موتور در حال کار. این می تواند منجر به ترک خوردگی در مواد سر سیلندر شود.

تعمیر یا ترمیم سر سیلندر؟

بسیاری از نقایص ممکن است نیاز به تعمیر سر سیلندر داشته باشد که بسیار گران است. از آنجا که سر سیلندر در موتور نصب شده است، کار گسترده روی این جزء موتور با تعمیر یا ترمیم همراه است.

در بیشتر موارد، ابتدا باید سر سیلندر برداشته شود و پس از تعمیر صاف شود، زیرا این تنها راه اطمینان از بسته شدن صحیح قسمت پایین موتور است.

تعویض سر سیلندر فقط در موارد نادر اتفاق می افتد. بیشتر نقص های سرسیلندر مربوط به قطعات قابل تعویض مانند شیرآلات است.

چگونه علائم نقص احتمالی را تشخیص دهیم

اگر در عملکرد موتور خود بی نظمی مشاهده کردید، توصیه می شود در اسرع وقت با یک گاراژ تماس بگیرید تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

علائم نقص سر سیلندر شامل موارد زیر است:

شما متوجه افت قدرت موتور می شوید

دمای آب خنک کننده در منطقه قرمز است

روغن را در آب خنک کننده می بینید

باید پس از مدت کوتاهی آب و روغن را دوباره پر کنید

شما متوجه یک رفتار بد شروع سرد می شوید

  • peugeot 407